01 DES | Celebrat el Beauty Retail Forum 2021

  • El Beauty Cluster ha celebrat el Beauty Retail Forum congregant a més de 80 professionals i experts del sector
  • Consumidor, tendències i tecnologia han estat els tres verticals centrals al llarg de la jornada

Barcelona, 01 de desembre de 2021. El Beauty Cluster ha celebrat el Beauty Retail Forum, un esdeveniment 360º per a compatir i debatre sobre el present i futur de el sector retail en la indústria de la cosmètica, perfumeria i cura personal, reunint més de 80 professionals del sector en la UPF Barcelona School of Management.

La benvinguda institucional ha anat a càrrec de Mary Carmen Muiños, directora de Màrqueting en Pierre Fabre Ibèrica i vicepresidenta del Beauty Cluster, la qual ha posat de manifest la importància d’adaptar-se i formar-se davant situacions complexes, com la que estem vivint en el context actual de pandèmia. Rosa López, Beauty & Fashion Business Director en KANTAR, ha estat l’encarregada d’obrir el cicle de ponències parlant sobre el consumidor Post-Covid.

La pandèmia ha estat un catalitzador de tendències i canvis d’hàbit en el consumidor. Malgrat impulsar el creixement de l’e-commerce, el canal offline continua sent el favorit per part dels consumidors. El principal repte de les marques contínua sent la omnicanalitat o, cosa que és el mateix, la integració entre tots dos canals en l’estratègia global de la marca; concepte conegut com phygital. Com posteriorment va ratificar Laureano Turienzo, president de l’Associació espanyola de Retail, “els consumidors seran híbrids, hem de deixar de parlar de canals, i integrar-ho tot dins d’una mateixa estratègia”.

A continuació, Sara Jiménez, Academic Specialist de la Beauty Business School, ha inspirat a l’audiència amb les últimes tendències que s’estan veient a nivell global. Seoul, Xangai, Nova York, Seattle i fins i tot Barcelona, van ser alguns dels exemples destacats. El producte passa a un segon pla i es prioritza la captació i el engagement amb el consumidor, a través d’una experiència memorable en el punt de venda i la identificació amb la marca.

Conèixer què estan fent uns altres retailers, pot ser una font d’inspiració per a les marques beauty. Miguel Ángel Aranaz, director comercial de TRISON a Espanya, ha mostrat algunes solucions digitals aplicables a sectors com la moda o l’automoció per a crear experiències i connectar amb els clients en el punt de venda. Sense oblidar la farmàcia, principal canal de venda de les marques de dermocosmética, Nacho Alba i Ana Garcillán, en respresentació del Grup Caher, han presentat solucions innovadores que fomenten la prescripció.

Com bé va citar Gemma Cuscó, propietària de TMM Group, “la tecnologia cal entendre-la i treballar-la per a treure-li el major potencial. Existeixen una infinitat de possibilitats tecnològiques que haurem d’estudiar per a crear estratègies més segmentades i personalitzades, integrades amb bases de dades, que ens permetin adaptar els nostres preus, serveis o les mateixes comunicacions segons on, a qui, quan, etc., ens dirigim“.

La jornada va finalitzar amb una taula rodona amb experts en la qual vam tenir el plaer de comptar amb Carles Solsona (Vendes de Perfumeria i cosmètica) com a moderador, i amb participants de la talla de Juan Corominas (COPA cosmetics), Fernando Esteban (Rituals Cosmetics), Jordi Sanz (Perfumeria Júlia), Xavier Gómez (Ramón Monegal Perfums) i Maribel Torres (Comercio del Año).

Anar de compres continuarà sent una activitat lúdica. Però, per a això, és necessari que els retailers donen un motiu als compradors per a sortir de casa i anar a visitar la botiga física. Segons Juan Corominas, “l’increment del canal en línia és un fet ineludible, i encara que el físic continuï sent el predominant, ha d’existir una coherència entre tots dos canals“.

Ens trobem davant un consumidor més activista, centrat en la slowlive, que acull les virtuts del teletreball i cerca un tracte més personalitzat. No hi ha dubte, que les persones són un valor afegit de les botigues físiques, no obstant això, no podem oblidar que la tecnologia ens brinda l’oportunitat d’evolucionar cap a noves maneres de comunicació per a així captar nous públics.