El Green Beauty Congress celebra la quarta edició dedicada al mar i la cosmètica marina. El fòrum de cosmètica natural està coorganitzat per Beauty Cluster i Mentactiva i va ser patrocinat per l’entitat certificadora CAAE i les empreses Distributies, Imago, Inquiaroma, Lehvoss i Provital.
Gran acollida entre els professionals del sector i amants de la cosmètica natural el 8 de juny al Green Beauty Congress, fòrum de cosmètica natural que es va celebrar aquest any coincidint amb el Dia Mundial dels Oceans.
Compte amb un fort compromís social i ha creat una campanya de crowdfunding en col·laboració amb Imago i Provital per recaptar fons a favor de la neteja del fons marí que dedicarà íntegrament a The Ocean CleanUp. La campanya estarà activa fins a finals de juny i qui vulgui fer arribar la seva donació ho pot fer mitjançant la pàgina del Congrés i seguir aquesta iniciativa a través dels comptes oficials @beautycluster_official i @mentactiva.
L’objectiu principal del Green Beauty Congress és donar a conèixer les darreres tendències i innovacions en el camp de la cosmètica natural i compartir casos d’èxit dins la indústria. A més d’atorgar el premi a la fórmula guanyadora del Formulation Challenge que en aquesta ocasió va patrocinar la companyia Biogründl.
Quins temes es van tractar durant el Green Beauty Congress?
- La petjada hídrica i la seva aplicació al packaging. La cosmètica Waterless o anhidra és una de les tendències actuals dins del sector beauty i actualment ja són moltes marques les que estan formulant i desenvolupant cosmètica natural amb productes atractius i d’alt valor afegit per al consumidor final. Una és Mínima Organics, projecte espanyol que aposta per la higiene dental d’economia circular. Quant a packaging, Josep Mª Bosch, CEO de Milimetrica-Encajabio, va constatar la situació actual i va parlar de les noves tendències destacant el paper d’herba (fena) com a alternativa sostenible, ja que per fer 1 tona tan sols es necessita 1 litre de aigua davant dels 10.000 litres que es fan servir per fabricar el paper FSC certificat.
- La naturalesa com a mestra. Una de les xerrades més inspiradores va ser la d’Óscar Expósito, CEO, CSO i Co-founder de Vytrus Biotech que va abordar la salut de la pell i els cabells des dels principis de l’ecologia, ja que aprenen de la natura ja que treballen amb plantes. I és que els principis de l’ecologia dicten que quan avaluem un ecosistema ens hem de fixar en tots els que componen el conjunt: les plantes, la terra o els organismes que hi habiten, ja que tot està interconnectat. D’aquesta manera, es podran aplicar de manera eficaç aquests principis de l’ecologia de manera holística i interconnectada al tractament de la pell i el sistema capil·lar mitjançant la biotecnologia.
- Solucions verdes 360º. Al Green Beauty Congress hi va haver temps per parlar de solucions com la disminució de la petjada de carboni a través de responsible care i d’això en concret va parlar Clara Vigo, Global Product Manager a Provital. Només així es podrà aconseguir una bellesa completament sostenible. Dins l’estratègia de les companyies ha d’estar present la sostenibilitat, així com les iniciatives basades en l’economia circular, la simbiosi industrial i l’aprovisionament de Km0. A aquesta nova realitat ja s’hi adapten molts cosmètics i Anna Callao, directora tècnica d’Inquiaroma en va parlar. Amb l’objectiu, per exemple, de reduir l’empremta hídrica i aportar beneficis sostenibles a la pell, Inquiaroma proposa ingredients en pols 100% naturals o ingredients cosmètics biotecnològics de fermentació per minimitzar les conseqüències que el canvi climàtic està tenint a la indústria cosmètica.
- Certificacions i regulacions naturals. Daniel Subirana, Product Manager Cosmètica a CAAE va parlar dels certificats existents per als productes de cosmètica ecològica, natural, vegana i Cruelty Free tan demandada pels consumidors. Micaela Brotons, fundadora d’Inside Cosmetics Lab, va repassar els diferents criteris d’algunes certificadores i va parlar de l’etiqueta Ecolabel, la seva aplicació en cosmètica natural i com es diferencia de la ISO 16128. A tall d’exemple, Mónica Amorós, directora de sostenibilitat d’Endemic Biotech va parlar de l’evolució de la cosmètica ecològica ECOTECH.
- Principis actius naturals que ens cuiden. Hi va haver temps per parlar del desenvolupament de principis actius naturals per a la protecció contra els raigs UV i el color dels cabells. Els actius naturals també poden ser efectius, ja que compten amb els controls de qualitat de la indústria i amb proves d’eficàcia i aplicacions tecnològiques, que asseguren el màxim potencial d’aquests ingredients al producte final.
- El consumidor Green Beauty. A les generacions Alpha i Beta hi ha els consumidors del futur i cap als quals cal enfocar les futures solucions a Beauty. Mayte Expósito, directora de màrqueting estratègic a Imago, Olga Díez, CEO de The Onion Inside i Katty Huerta, Senior Analyst a The Onion Inside van mostrar una radiografia d’aquestes noves generacions i així conèixer quin lloc ocuparà la bellesa en els seus escenaris futurs. A més, es va parlar dels criteris que usen alguns marketplaces, com Perfume’s Club, a l’hora d’escollir les marques per al catàleg, una elecció fortament recolzada per valors green. Tot i això, la decisió final en la compra en línia és sempre recolzada per l’experiència d’una compra sostenible i amb gran implicació social, cosa que la converteix en viva, real i molt satisfactòria. Gerardo Cañellas, fundador de Perfume’s Club ens en va parlar.
- Finalment, el Formulation Challenge un clàssic ja al Green Beauty Congress, va ser patrocinat en aquesta ocasió per la companyia Biogründl. Medeea Gavrilescu, Quality Assurance i Teresa Sánchez, Regulatory Affairs Assistant de Biogründl van donar a conèixer les bondats de l’actiu protagonista d’aquest repte, el col·lagen marí. I, donar pas a Carmen Sánchez qui va presentar les 3 fórmules finalistes i va revelar també el guanyador d’aquesta edició 2022; Enrique Hevia.