09 JUN | El Green Beauty Congress i la seva aposta per la cosmètica natural

El Green Beauty Congress celebra la quarta edició dedicada al mar i la cosmètica marina. El fòrum de cosmètica natural està coorganitzat per Beauty Cluster i Mentactiva i va ser patrocinat per l’entitat certificadora CAAE i les empreses Distributies, Imago, Inquiaroma, Lehvoss i Provital.

Gran acollida entre els professionals del sector i amants de la cosmètica natural el 8 de juny al Green Beauty Congress, fòrum de cosmètica natural que es va celebrar aquest any coincidint amb el Dia Mundial dels Oceans.

Compte amb un fort compromís social i ha creat una campanya de crowdfunding en col·laboració amb Imago i Provital per recaptar fons a favor de la neteja del fons marí que dedicarà íntegrament a The Ocean CleanUp. La campanya estarà activa fins a finals de juny i qui vulgui fer arribar la seva donació ho pot fer mitjançant la pàgina del Congrés i seguir aquesta iniciativa a través dels comptes oficials @beautycluster_official i @mentactiva.

L’objectiu principal del Green Beauty Congress és donar a conèixer les darreres tendències i innovacions en el camp de la cosmètica natural i compartir casos d’èxit dins la indústria. A més d’atorgar el premi a la fórmula guanyadora del Formulation Challenge que en aquesta ocasió va patrocinar la companyia Biogründl.

Quins temes es van tractar durant el Green Beauty Congress?

  1. La petjada hídrica i la seva aplicació al packaging. La cosmètica Waterless o anhidra és una de les tendències actuals dins del sector beauty i actualment ja són moltes marques les que estan formulant i desenvolupant cosmètica natural amb productes atractius i d’alt valor afegit per al consumidor final. Una és Mínima Organics, projecte espanyol que aposta per la higiene dental d’economia circular. Quant a packaging, Josep Mª Bosch, CEO de Milimetrica-Encajabio, va constatar la situació actual i va parlar de les noves tendències destacant el paper d’herba (fena) com a alternativa sostenible, ja que per fer 1 tona tan sols es necessita 1 litre de aigua davant dels 10.000 litres que es fan servir per fabricar el paper FSC certificat.
  2. La naturalesa com a mestra. Una de les xerrades més inspiradores va ser la d’Óscar Expósito, CEO, CSO i Co-founder de Vytrus Biotech que va abordar la salut de la pell i els cabells des dels principis de l’ecologia, ja que aprenen de la natura ja que treballen amb plantes. I és que els principis de l’ecologia dicten que quan avaluem un ecosistema ens hem de fixar en tots els que componen el conjunt: les plantes, la terra o els organismes que hi habiten, ja que tot està interconnectat. D’aquesta manera, es podran aplicar de manera eficaç aquests principis de l’ecologia de manera holística i interconnectada al tractament de la pell i el sistema capil·lar mitjançant la biotecnologia.

  3. Solucions verdes 360º. Al Green Beauty Congress hi va haver temps per parlar de solucions com la disminució de la petjada de carboni a través de responsible care i d’això en concret va parlar Clara Vigo, Global Product Manager a Provital. Només així es podrà aconseguir una bellesa completament sostenible. Dins l’estratègia de les companyies ha d’estar present la sostenibilitat, així com les iniciatives basades en l’economia circular, la simbiosi industrial i l’aprovisionament de Km0. A aquesta nova realitat ja s’hi adapten molts cosmètics i Anna Callao, directora tècnica d’Inquiaroma en va parlar. Amb l’objectiu, per exemple, de reduir l’empremta hídrica i aportar beneficis sostenibles a la pell, Inquiaroma proposa ingredients en pols 100% naturals o ingredients cosmètics biotecnològics de fermentació per minimitzar les conseqüències que el canvi climàtic està tenint a la indústria cosmètica.

     
  4. Certificacions i regulacions naturals. Daniel Subirana, Product Manager Cosmètica a CAAE va parlar dels certificats existents per als productes de cosmètica ecològica, natural, vegana i Cruelty Free tan demandada pels consumidors. Micaela Brotons, fundadora d’Inside Cosmetics Lab, va repassar els diferents criteris d’algunes certificadores i va parlar de l’etiqueta Ecolabel, la seva aplicació en cosmètica natural i com es diferencia de la ISO 16128. A tall d’exemple, Mónica Amorós, directora de sostenibilitat d’Endemic Biotech va parlar de l’evolució de la cosmètica ecològica ECOTECH.

  5. Principis actius naturals que ens cuiden. Hi va haver temps per parlar del desenvolupament de principis actius naturals per a la protecció contra els raigs UV i el color dels cabells. Els actius naturals també poden ser efectius, ja que compten amb els controls de qualitat de la indústria i amb proves d’eficàcia i aplicacions tecnològiques, que asseguren el màxim potencial d’aquests ingredients al producte final.

     
  6. El consumidor Green Beauty. A les generacions Alpha i Beta hi ha els consumidors del futur i cap als quals cal enfocar les futures solucions a Beauty. Mayte Expósito, directora de màrqueting estratègic a Imago, Olga Díez, CEO de The Onion Inside i Katty Huerta, Senior Analyst a The Onion Inside van mostrar una radiografia d’aquestes noves generacions i així conèixer quin lloc ocuparà la bellesa en els seus escenaris futurs. A més, es va parlar dels criteris que usen alguns marketplaces, com Perfume’s Club, a l’hora d’escollir les marques per al catàleg, una elecció fortament recolzada per valors green. Tot i això, la decisió final en la compra en línia és sempre recolzada per l’experiència d’una compra sostenible i amb gran implicació social, cosa que la converteix en viva, real i molt satisfactòria. Gerardo Cañellas, fundador de Perfume’s Club ens en va parlar.

  7. Finalment, el Formulation Challenge un clàssic ja al Green Beauty Congress, va ser patrocinat en aquesta ocasió per la companyia Biogründl. Medeea Gavrilescu, Quality Assurance i Teresa Sánchez, Regulatory Affairs Assistant de Biogründl van donar a conèixer les bondats de l’actiu protagonista d’aquest repte, el col·lagen marí. I, donar pas a Carmen Sánchez qui va presentar les 3 fórmules finalistes i va revelar també el guanyador d’aquesta edició 2022; Enrique Hevia.