Barcelona, 09 de març de 2022. Amb motiu del Dia Internacional de la dona, des de la Beauty Business School i el Beauty Clúster, vam convidar a 6 dones que formen part del Beauty Cluster perquè compartissin amb tots els assistents les llums i ombres del lideratge femení.
Si volem dones fortes, amb autoestima, amor propi i tota una base psicològica que els ajudi a créixer amb confiança i tirar endavant, és necessari continuar creant referents femenins. És per això, que per a aquest 8 de març decidim homenatjar, secundar i donar visibilitat a totes les dones de la nostra indústria mitjançant una taula rodona al voltant del lideratge femení. Perquè volíem mostrar a les futures líders del sector, que en la bellesa està la fortalesa.
En una xerrada encapçalada per Silvia Bueso, mentora, formadora i experta en ‘L’art de demanar’ vam aprendre de totes i cadascuna d’elles quines són les claus del lideratge en femení. I sí, els homes també poden liderar en femení.
Ens va mostrar les habilitats que tenim les dones com la gestió de la incertesa o la resiliència i també totes aquelles pedres que fan que ens costi avançar. Silvia va desenvolupar tot un mètode que podem aprendre en el seu llibre “De donar-ho tot a demanar el que et doni la gana” en el que ens dona les claus per a aprendre a demanar, una cosa tan oblidada com necessari en tot el procés de lideratge femení.
A continuació, Cristina Salvador, fundadora de Both People & Comms, va moderar una taula rodona amb 4 dones directives en la indústria beauty. Cristina va plantejar diferents qüestions per a donar visiblidad als punts forts i febles del lideratge femení. Com és el lideratge femení i què significa ser dona en el món de l’empresa.
En la taula van participar Puri Martínez, CEO de Sensalia Labs, Sahily Deus, Managing Director, Birchbox Spain, Claudia Mustera, Founder de The Organic Republic i Elena Grau, Founder de ILOS.
La primera pregunta de Cristina va ser: Qué és per a vosaltres liderar en femení?
Puri Martínez: “Per a mi liderar és connectar amb el millor que tenim tots. Com a líders ens toca ajudar al fet que llueixi l’essència de cada persona i de tots els components de l’equip. És posar-se al servei que tots puguem donar el millor”.
Claudia Mustera per la seva part va mostrar com el fet d’emprendre a partir dels de 30 anys no ha estat fàcil: “hi ha molta pressió social: has de ser mare, amiga… Ha estat un treball personal. No he vist l’equilibri, ha estat una cosa o l’altra”.
Elena Grau ens va parlar sobre la seva experiència emprenent a partir dels 40, una cosa de la qual no pot estar més satisfeta perquè el seu projecte ILOS portava rondant al seu cap bastant temps i per fi ho ha fet realitat. A més d’emprendre, Elena Grau és Conseller Delegat en EG Group.
Sahily Deus, a diferència de les seves companyes, no ha fundat una empresa però és una líder que dirigeix amb honestedat i empatia una empresa creada per una dona: Birchbox. Creu que aquest fet ha facilitat que des de l’empresa sempre s’hagi fet costat a la dona en tots els sentits. “Nosaltres liderem des de l’exemple, la flexibilitat i l’empatia d’haver viscut en carn pròpia diferents situacions”.
Encara que parlem de lideratge femení, aquest terme no exclou als homes, es tracta d’una manera de liderar que requereix unes certes habilitats que normalment se li atorguen a les dones. Però els homes també poden liderar a través de l’empatia, la comunicació i l’escolta.
Abans d’acabar, Cristina va posar sobre la taula les ombres que té liderar sent dona com per exemple la síndrome de la impostora, el hiper-perfeccionisme o la dificultat per a teixir xarxes de sororitat entre nosaltres. Totes elles van afirmar que les ombres estan o han estat presents en algun moment de la seva trajectòria professional, però han après a superar-les. Al final, les llums superen amb escreix aquests moments de dubte.
En definitiva, com han compartit amb nosaltres “Cada vegada hi ha menys pedres però encara queda molta lluita per davant”.