Barcelona, 25 de febrero. El Beauty Cluster, en col·laboració amb Acció, organitza una missió virtual a l’Àsia Central que té com a objectiu aconseguir distribuïdors per als mercats de Kazakhstan i Uzbekistan. En la missió hi participaran 12 empreses espanyoles de cosmètica, perfumeria i cura personal: Ainea Perfums, Alqvimia, Arôms Nature, Laboratoris Babe, Beter, Dermclar, Laboratoris de Barris, Martiderm, Mesoestetic Pharma Group, Pharmex Care, Valy Cosmetics i Laboratoris Ximart.
La missió està subvencionada pel mateix Beauty Cluster. Experts de l’oficina comercial d’Acció a Moscou serán el encarregat de realitzar les agendes. Les reunions virtuals amb distribuïdors i clients es duran a terme durant el mes de maig.
Tots dos mercats representen un alt potencial per a les empreses espanyoles de cosmètica, perfumeria i cura personal. Kazakhstan, amb gairebé 19 milions d’habitants, és la principal economia de l’Àsia central a causa del seu desenvolupament social i econòmic, que es deuen en gran part a una bona gestió de Govern i a la seva riquesa natural. Segons el Banc Mundial, ocupa el lloc 28 de 190 països en el rànquing Doing Business a 2018, i el primer lloc d’entre les economies de l’Àsia central i Antigues repúbliques Ex Soviètiques. D’altra banda, Uzbekistan compta amb més de 32 milions d’habitants i es posiciona com el mercat amb més perspectives de tota la regió. El desbloqueig del pagament de transferències internacionals en moneda extranjera a què estaven sotmeses les empreses, així com la baixada o retirada de nombrosos aranzels a la importació, han provocat un boom econòmic sense precedents al país. Són multitud les empreses estrangeres les que actualment s’estàn possicionant en el mercat, en diferents sectors com l’energètic, infraestructures, immobiliari o turístic.
Aquesta iniciativa s’emmarca en les activitats habituals del Beauty Cluster per impulsar la internacionalització dels seus 200 associats de la cadena de valor de la cosmètica, perfumeria i cura personal.