Barcelona, 14 de febrer del 2022. El Beauty Cluster, en col·laboració amb Nueva Investigación, impulsa un any més el Baròmetre de la indústria de la cosmètica, la perfumeria i la cura personal a Espanya. Un estudi per a poder oferir una fotografia de l’estat actual del sector bellesa en els seus diferents àmbits: activitat, facturació, nombre d’empleats, inversió, internacionalització, inflació, tendències, hàbits de consum i perspectives de futur.
En la passada edició, van ser 112 les empreses enquestades, sent el 57,7% procedents de Catalunya, el 26% de la resta de l’estat i un 16,3% d’àmbit internacional. Cada any participen més empreses en l’estudi fent els resultats més representatius de l’estat i perspectiva del sector.
La COVID va ser la protagonista del IV Baròmetre, ja que va provocar un descens en la facturació del 29% de les empreses enquestades, que no va poder ser compensat pel sobtat creixement de la venda online. No obstant això, què va ocórrer en el 2021? Com han evolucionat les empreses? Cap a on tenen pensat focalitzar els seus esforços aquest 2022? Invertiran en I+D o bé, apostaran per la internacionalització? Aquestes, entre altres qüestions, són les que s’abordaran en aquesta V Edició del Baròmetre.
La participació en el Baròmetre està oberta a totes les empreses del sector, en qualsevol àmbit de la cadena de valor. Les dades obtingudes s’analitzaran de forma totalment anònima i agregada i es compartiran amb tots els participants una vegada realitzat l’estudi que es presentarà durant l’Asamblea General Ordinària y Extraordinària del Beauty Cluster el pròxim 12 de mayo de 2022 en Barcelona.