València, 16 de setembre del 2022. La jornada sobre “Nutricosmètica: Tendències, claims i innovació” va tenir lloc el passat dijous 15 de setembre al centre tecnològic d’AINIA on es van reunir més de 70 professionals del sector. Aquesta jornada enfocada exclusivament a la nutricosmètica ha estat organitzada pel Beauty Cluster juntament amb AINIA que va convidar tots els assistents a fer una visita guiada al seu centre tecnològic en finalitzar la jornada.
La benvinguda institucional va ser de la mà de Cristina Del Campo, CEO d’AINIA Centre Tecnològic i Ivan Borrego, Director General del Beauty Cluster.
Durant la jornada es van exposar diferents temes relacionats amb la nutricosmètica. Marisa Ferré, Innovation Specialist al Beauty Cluster i Nélida Santos, Sales Manager Nutrition a Lehvoss, es van encarregar respectivament de presentar la història i evolució de la nutricosmètica des dels seus inicis fins a l’actualitat fent un repàs pels diferents formats que es poden trobar al mercat i d’analitzar els ingredients actius més usats en aquesta categoria, així com les funcions de cadascun.
Cristina Jodar, Responsable de recerca de mercats a AINIA, va presentar els resultats d’un interessant estudi de mercat que han realitzat recentment amb una mostra de més de 700 consumidors que va servir per extreure insights sobre el mercat de la nutricosmètica i revelar quins són els punts forts i febles d’aquesta categoria des del punt de vista dels consumidors.
Es van tractar també temes de legislació i claims. L’encarregat de presentar el marc legal i els riscos emergents quant a reivindicacions va ser Josep Mª Ferrer, cap del departament de dret alimentari a AINIA.
Les ponències van finalitzar amb la presentació de Lídia Tomàs, R&D Project Manager in Cellular Bioassays a AINIA, sobre com sustentar els claims de nutricosmètica a través de l’evidència científica.
Per acabar, es va tancar la jornada amb una interessant taula rodona en què van participar Abili Falcó, CEO a BiorganicPharma, Pedro Arenas, CIO a HiHUB i Fidel Delgado, coCEO a Neoalgae i de la qual es va extreure la conclusió que, malgrat les limitacions que hi ha per part de l’administració i la legislació vigent, la nutricosmètica és una categoria en apogeu, amb resultats avalats per estudis científics, que presenta moltes oportunitats de negoci per al sector.