17 MAI | Les empreses del sector beauty es recuperen del covid

Recuperen les vendes i augmenten la plantilla. Això no obstant, creix la preocupació per l’increment dels costos de subministraments i l’escassetat d’algunes matèries primeres.

Més de 125 empreses de la indústria de la cosmètica, perfumeria i cura personal participen al V Baròmetre del sector beauty organitzat pel Beauty Cluster i Nueva Investigación, amb el suport d’ACCIÓ.

A l’estudi hi han participat empreses que desenvolupen la seva activitat en diferents fases de la cadena de valor: marca pròpia de producte, fabricació a tercers, serveis a empreses i/o consultoria, envasos i embalatges, ingredients, principis actius i/o essències, devices , aparells, accessoris, distribució, venda online i/o retail.

Resultats extrets del V Baròmetre del sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal.

Les dades que l’estudi ens deixa són optimistes i mostren una tendència positiva en el creixement de les companyies.

  1. Les empreses en el 2021 s’han recuperat del Covid, més del 70% ha incrementat les vendes i gairebé el 50% ha augmentat la plantilla. El 30,8% de les empreses, la facturació de les quals s’ha incrementat, ha crescut per sobre del 15%.
  1. La percepció del futur és positiva: Les empreses es mostren optimistes, el 74% considera que la seva facturació creixerà el 2022 i el 46% que augmentarà la plantilla. El 49,3% de les empreses les vendes de les quals esperen augmentar, consideren que ho faran per sobre del 10%.
  1. Pel que fa a la percepció sobre l’empresa, segueix la mateixa línia. Les empreses tenen una percepció positiva sobre la seva situació respecte als seus competidors. El 50% de les empreses considera que la seva situació és millor, i només el 5% creu que està pitjor que la seva competència.
  1. Els riscos i les preocupacions que té el sector canvien respecte a l’any anterior. El que més preocupa aquest any és l’increment dels costos de subministraments (88%) i l’escassetat d’algunes primeres matèries (52%). El Covid ha deixat de suposar un risc important per a les empreses, un 12,5% dels enquestats mostren preocupació pel covid en el 2022, mentre que en el 2021 aquesta xifra se situava en un 76,8%.
  1. Les empreses consideren que la inflació tindrà un efecte important a curt i mitjà termini, però que es reduirà el 2023 (62%).

Les fires i els esdeveniments presencials han estat sempre un punt de trobada indispensable per a la indústria de la cosmètica, la perfumeria i la cura personal, l’impacte negatiu que va causar el cóvid està quedant enrere. Més del 84% d’empreses confirma que ja estan assistint a esdeveniments presencials i fires, a nivell nacional, de forma habitual.

Pel que fa als viatges internacionals, més del 64% afirma que té previst viatjar internacionalment aquest any per negocis malgrat el Covid.

Pel que fa a les reunions, només el 10% no rep presencialment clients ni proveïdors per tema Covid.

Quins són els principals canals de publicitat que fa servir la indústria beauty?

El 2022 hi ha un canvi significatiu en comparació del 2021 i les visites comercials presencials és l’estratègia més triada duplicant les dades d’anys anteriors. El 2021 només el 28,6% d’empreses enquestades afirmava que les visites comercials n’era el canal principal, mentre que el 2022 aquesta xifra puja fins al 75,8%.

Aquest mitjà és utilitzat, sobretot, per empreses dedicades a: marca pròpia de producte, serveis a empreses i/o consultoria, ingredients, principis actius i/o essències.

L’aposta per la publicitat a través de mitjans en línia augmenta d’un 63,4% a un 64,8%. És interessant destacar que Instagram i Linkedln segueixen sent les xarxes preferides, independentment de l’activitat de l’empresa. Tik-Tok és la xarxa social que més creix, mentre que YouTube i Facebook perden força com a mitjans utilitzats.

La publicitat al punt de venda baixa d’un 23,3% a un 20,3%.

Les revistes professionals són un any més el mitjà tradicional més utilitzat (77,6%), sobretot per les empreses dedicades a marca pròpia de producte i ingredients i/o principis actius. La TV recupera importància i irrompen els Podcats com un altre mitjà de comunicació elegit per les empreses.

Àmbits en què es preveu invertir el 2022

Tot i que el pressupost dedicat a R+D+I el 2022 és menor que el 2021, hi ha 3 àrees en què es preveu invertir el 2022 que destaquen per sobre de la resta:

  1. Un 53,9% d’empreses invertiran en el llançament de noves línies de productes.
  1. Un 49,2% invertirà en equips i instal·lacions.
  1. Un 53,1% invertirà en investigació i desenvolupament propi.
  1. La inversió en formació de personal creix fins a situar-se en un 53,9%.
  1. Baixarà la inversió en millora de processos de producció del 43,7% al 35,9%.
  1. També baixa la inversió en compra d’intangibles (patents, informació) d’un 24,1% a un 13,3%.

Estimació de la demanda 

La demanda que més augmentarà és la de productes naturals (90%). Els canals dels quals demanda més empreses consideren que augmentarà són: Spas i hotels, centres de bellesa i perruqueries.