18 JUL | Celebrada amb èxit la missió a Las Vegas

El Beauty Cluster ha organitzat una missió als Estats Units en el marc del projecte Global Cosmetics Cluster – Europe, una xarxa europea amb l’objectiu d’incrementar la col·laboració internacional amb finalitats comercials i de recerca; impulsar el creixement internacional de tots els membres del clúster. La missió es va dur a terme juntament amb altres clústers europeus membres de la xarxa GCC.eu: Francia (Cosmetic Valley), Portugal (AEEB), Italia (Polo Tecnologico della Cosmesi), Rumanía (Transilvania Lifestyle Cluster) y Turquía (IKMIB).

Delegació europea de GCC.eu durant la Missió als Estats Units

La missió celebrada a Las Vegas i d’un marcat caràcter B2B va tenir una durada de 4 dies en què les 16 entitats i empreses participants van poder participar d’activitats i esdeveniments centrats a la nostra indústria amb l’objectiu de poder conèixer més de prop el mercat nord-americà quant a tendències, models de negoci i innovacions, a més de potenciar la xarxa de contactes en aquest país.

Aquesta missió estava emmarcada també en la celebració d’una de les fires de referència al país per a la indústria de la bellesa com Cosmoprof Nord Amèrica. Durant la primera jornada els participants van poder conèixer i xerrar en primera persona amb els organitzadors de l´esdeveniment per conèixer què podien trobar en aquesta edició, l´històric de l´esdeveniment, quines previsions tenen per a properes edicions i quines zones d´interès havien organitzat aquest any. A continuació, es va disposar de temps lliure perquè cada empresa pogués personalitzar la visita a mida segons els seus interessos.

La delegació europea a la trobada amb l’organització de Cosmoprof

Durant l’esdeveniment, les empreses van tenir accés a diferents sessions formatives de diferents temàtiques. A la primera un grup d’experts del sector va debatre sobre els errors més comuns que cometen les marques quan estan en procés de recerca d’un partner en contract manufacturing. A la següent sessió vam poder conèixer com la digitalització de la cadena de subministrament mitjançant la centralització de dades i la utilització eficient dels recursos pot ajudar les empreses a gestionar la previsió de producció i identificar els indicadors de subministrament per a la planificació de la seva estratègia.

A la segona jornada vam poder assistir a una conferència centrada a orientar les organitzacions sobre com adaptar-se millor als canvis corporatius i de consum dins de la indústria de la bellesa, i més enllà, per assegurar èxit en el futur. A més, assistim a una altra formació sobre com millorar la sostenibilitat del packaging plàstic, tema molt sol·licitat entre les empreses nord-americanes a nivell regulatori.

En el decurs del dia, la delegació europea va tenir l’oportunitat de relacionar-se directament amb dos agents clau en aquest mercat.

D’una banda, amb reunions específiques amb l’entitat governamental International Trade Administration per poder tractar les millors estratègies per accedir a aquest mercat i quins serveis poden oferir a les empreses.

D’altra banda, i per finalitzar el dia, la GCC.eu va coorganitzar conjuntament amb la Independent Beauty Association un còctel networking en què la delegació europea va poder interactuar amb els membres d’aquesta associació per ampliar la seva xarxa de contactes a la indústria.

Cocktail Networking coorganitzat entre IBA i la GCC.eu

L’últim dia de la missió, membres de l’equip i de la junta directiva d’IBA ens van oferir un Beauty Retail Tour guiat a través del Fashion Show Mall de Las Vegas per poder conèixer quins models de negoci estan actualment presents a aquest mercat visitant botigues com la coneguda internacionalment Sephora, fins a retailers líders en aquest mercat com Bath & Body Works o MAC. Altres botigues que es van visitar van ser BITE’s Lip Lab o les seccions de bellesa de grans magatzems com Saks 5th Avenue i Nieman Marcus.

Beauty Retail Tour

Per concloure la missió es va organitzar una visita cultural al Downtown de Las Vegas. Es tracta del districte central de negocis i el centre històric de Las Vegas, Nevada. És el lloc original de la ciutat, i la zona de joc del Downtown era el principal districte de joc de Las Vegas abans de l’Strip. Com a nucli urbà de la Vall de Las Vegas, compta amb una varietat d’hotels i gratacels de negocis, centres culturals, edificis històrics i institucions governamentals, així com desenvolupaments residencials i comercials.

Iniciatives d’aquesta naturalesa són possibles gràcies als nostres socis locals IBA, ITA i Cosmoprof Nord Amèrica i la seva inestimable col·laboració en la coorganització de l’agenda i, per descomptat, al projecte europeu de suport a la internacionalització de les petites i mitjanes empreses de la indústria cosmètica, en què el clúster està directament implicat i que està cofinançat pel programa COSME de la Unió Europea.