19 DES | Què hem viscut junts aquest 2022?

Al Beauty Cluster tanquem l’any fent balanç del que deixem enrere i ho fem plens d’agraïment. El 2022 ha estat l’any de tornar a connectar, d’enfortir encara més els llaços que uneixen la indústria de la cosmètica, la perfumeria i la cura personal i que ens permeten continuar creixent junts fins i tot en un context d’incertesa. Des que ens vam fundar el 2014 hem fet front a moltes crisis micro i macro – l’última la Covid – però el clúster no ha deixat de generar contingut, esdeveniments, activitats, projectes i noves idees.

Aquest 2022 comencem amb força, presentant al gener el nostre nou anuari de proveïdors. A més, amb la presentació d’un dels estudis de mercat (en aquesta ocasió sobre els Estats Units) que hem fet en col·laboració amb la xarxa Global Cosmetics Cluster. I també començava amb energia la nostra entitat formativa, la Beauty Business School que – entre altres coses – iniciava classes durant el primer trimestre del postgrau de Beauty Marketing i del curs Univers i aplicacions de la perfumeria. Ja entrats al febrer presentàvem un estudi de mercat de l’Índia, celebràvem una nova edició del nostre Beauty International Markets day, presentàvem dades de mercat de cosmètica solar i arribava un dels nostres esdeveniments més reconeixibles: 7th Beauty Innovation Days que tornava a ser presencial després dues edicions online.

Al març van arribar activitats sobre la ‘silver economy’ en bellesa, el mercat de Corea i un gran esdeveniment sobre recursos humans i talent a la indústria. Evidentment, no podia faltar una taula rodona amb directives el dia internacional de la dona. Ja a l’abril celebràvem un còctel networking amb socis a Madrid on presentàvem diversos projectes nous com Beautyfarmapp. Aquell mateix dia perdíem la nostra companya Gloria Prats, una de les impulsores del Beauty Cluster. Sense temps per assimilar-ho organitzavem el pavelló espanyol a Incosmetics Global a París.

Entrem al maig, el mes per excel·lència del nostre Concurs Internacional de Perfumeria, amb la pèrdua del mestre perfumista (i president del concurs) D. Rosendo Mateu. Un mes intens en què celebràvem la nostra Assemblea General Ordinària, organitzavem una missió comercial a Corea, teníem un estand institucional – i diverses activitats de contingut – a Hispack, organitzavem el nostre Congrés de Perfumeria i una taula rodona internacional amb la revista NEZ. A més a més, presentem els resultats d’una nova edició del Baròmetre Annual de la Indústria de la Bellesa. Al juny, ens apropàvem ja a l’estiu i ho celebràvem amb una nova edició del Green Beauty Congress i el Hair Care Summit coorganitzat amb la SEQC.

Tancàvem la primera part de l’any amb un nou còctel networking per a socis, aquesta vegada a Barcelona i on presentàvem el naixement del nostre mitjà de comunicació digital: Next in Beauty – The Beauty Business Magazine. Tancàvem juliol amb una nova missió comercial, aquesta vegada a Las Vegas amb motiu del Cosmoprof USA.

Torníem al setembre amb dues activitats a València: un còctel networking per a socis i una jornada de nutricosmètica celebrada a Ainia. Continuàvem amb una jornada cientificotècnica en col·laboració amb IQS i dos esdeveniments rellevants sobre digitalització: Digital Beauty Summit i Digital Beauty Awards. Acabava setembre amb la nostra participació a Cosmetorium on firmàvem un acord de col·laboració institucional amb AEFAA. Octubre destacava per la jornada sobre estètica que organitzem en el marc de Cosmèticaforum, la nostra participació a Cosmetics360 – París on organitzem activitats amb la xarxa Global Cosmetics Cluster, una formació específica per a socis sobre reunions virtuals, una taula rodona online amb alts directius per analitzar la incertesa al sector i el llançament d’un programa d’entrenament en Valor Compartit amb Acció. Al novembre destacava una sèrie d’activitats sobre sostenibilitat en el marc de la Beauty Sustainability Week on vam llançar la nostra Guia d’Economia Circular al sector de la bellesa. Ja al desembre organitzavem una nova jornada tècnica, aquest cop sobre cosmètica solar i una xerrada sobre l’impacte social de la tecnologia. També celebràvem diverses activitats amb clústers internacionals com la jornada Clusters Meet Regions en què col·labora la Comissió Europea (CE) o els 30 anys de política de clústers a Catalunya. Potenciàvem així les connexions internacionals del Beauty Cluster que es complementen amb la participació a altres xarxes d’especialització industrial aprovades per la CE com Go4Cosmetics o Berry+.

Amb aquestes i altres activitats, durant el 2022 al Beauty Cluster hem treballat per tornar a la presencialitat tan necessària per fer sorgir sinergies, alhora que hem apostat per formats híbrids i online que han permès a tots els professionals del sector seguir creixent al nostre costat. També per generar contingut de qualitat a través dels nostres butlletins de vigilància tecnològica i altres serveis ad hoc per als nostres socis.

Ha estat un any de tornar a connectar, de tornar a donar-nos la mà, abraçar-nos i veure’ns el somriure sense una pantalla entremig. Hem apostat per esdeveniments presencials de molt nivell, dels que conviden a sortir de casa i a tornar pensant “ha valgut la pena”.

Us volem donar les gràcies per acompanyar-nos. Sabem que en situacions de canvi i incertesa és més important que mai compartir les nostres motivacions i inquietuds amb altres professionals que comparteixen el mateix camí que nosaltres. Es tracta de continuar aprenent i inspirant-nos perquè aquesta indústria continuï sent una de les més potents i sòlides del país.

Gràcies a tots vosaltres el 2022 el Beauty Cluster ha crescut fins a elevar-se per sobre dels 230 associats el que el converteix en el segon clúster més gran del món del nostre sector. Això ha estat possible gràcies a la incorporació en els darrers 12 mesos de Lush Cosmetics, Rituals, Perfums Torrenz, The Fragrance Force, Destil·lacions Bordas, Rahn, Lantern, Amvos Digital, Gràfiques Argent, Methodex, Laboratori Reig Jofre, Dr. Goya Anàlisi, Serci, Kosmetikon, Jover Scientech, Ventós, VVA Associats, Faca Packaging, IQS Institut Químic de Sarrià, Innia Beauty, Pure Skincare, Bemypartner, You are the Princess, Essential Compositions, Germaine de Capuccini, Two Poles, Anubis Cosmetics , Beautify Box, Tuset Esdeveniments, La Botica dels Perfums, Laboratoris Naturabio i Scentmate by Firmenich.

El 2023 continuarem treballant per mantenir tots els nostres socis units a través de projectes i activitats d’interès que aportin valor afegit. El nostre objectiu principal és que hi participis i et sentis part d’aquesta gran família que es fa més fort any rere any.