24 NOV | Celebrada la Beauty Sustainability Week 2021

  • El Beauty Cluster ha celebrat la Beauty Sustainability Week, del 15 al 19 d’octubre, en format híbrid.
  • Més de 400 professionals del sector i 25 experts en sostenibilitat han participat en aquesta segona edició.
  • Innovació en el desenvolupament de producte i embalatge, economia i processos industrials, regulació i consumidor, han estat les temàtiques al voltant de les quals ha girat la setmana.

Barcelona, 24 de novembre de 2021. El Beauty Clúster ha celebrat la segona edició de la Beauty Sustainability Week (BSW). Un esdeveniment 360º en format híbrid en el qual s’ha repassat tota l’actualitat entorn a la sostenibilitat en forma de presentacions, debats virtuals i workshops presencials, i que ha comptat amb més de 25 experts de tota la cadena de valor del sector la bellesa.

Aquesta segona edició s’ha caracteritzat per la seva versatilitat i dinamisme. Al llarg de tota la setmana, els més de 400 professionals del sector han pogut interconnectar amb la resta participants a través d’una moderna i innovadora plataforma virtual all in one. Els assistents han pogut conèixer de primera mà iniciatives, projectes empresarials i noves solucions, així com debatre sobre la sostenibilitat i agendar reunions B2B.

Segons Adrià Martínez, Project manager del Beauty Clúster, “la sostenibilitat no és una tasca d’un sol departament, sinó que és una tasca transversal en tota l’empresa“, fet que va quedar reflectit al llarg de tot el programa: des de la descarbonització dels processos i finances sostenibles, fins al propi producte i els seus consumidors, involucrant així a perfils de tota la cadena de valor.

Europa és el cinquè país emissor de gasos d’efecte d’hivernacle. La sostenibilitat ha deixat de ser una qüestió que es pugui deixar en mans de les companyies o de la pròpia administració. És pel que, és necessari que existeixi un compromís real per part de tots els players stakeholders implicats per a, així, poder implementar millores estratègiques que permetin avançar en la matèria de la sostenibilitat.

4 de cada 10 consumidors demanden marques sostenibles. Un clar reflex d’això és la recent aparició de noves marques, sobretot natives digitals arran de la pandèmia, amb aquests valors en el seu ADN. No obstant això, i encara que sembli contradictori, en certs moments de l’any aquestes mateixes marques realitzen campanyes promocionals agressives que inciten el consum desmesurat; anant en contra de la sostenibilitat.

Si alguna cosa ha quedat clar en la BSW 2021, és que encara ens queda molt camí per recórrer com a indústria. No cap innovació sense ser sostenible, i sense un canvi de paradigma.