25 ABR | Resultats VI Baròmetre del sector bellesa

Resultados VI Barómetro del sector belleza

El VI Baròmetre del Sector Cosmètica i Perfumeria a Espanya revela l’optimisme de les empreses del sector el 2023.

El número d’empreses que participen al Baròmetre elaborat pel Beauty Cluster creix i permet obtenir uns resultats més representatius de la indústria espanyola.

Barcelona, 25 d’abril del 2023. El Beauty Cluster va celebrar el passat 19 d’abril la seva Assemblea General Ordinària i, com és habitual durant aquest acte, es van presentar les dades que es van obtenir al VI Baròmetre del Sector Cosmètica i Perfumeria a Espanya.

Més de 140 empreses de la indústria de la cosmètica, perfumeria i cura personal participen al V Baròmetre del sector beauty organitzat pel Beauty Cluster i Nova Investigació.

A l’estudi han participat empreses que desenvolupen la seva activitat en diferents fases de la cadena de valor: marca pròpia de producte, fabricació a tercers, serveis a empreses i/o consultoria, envasos i embalatges, ingredients, principis actius i/o essències, devices , aparells, accessoris, distribució, venda online i/o retail.

Resultados VI Barómetro del sector belleza

Resultats extrets del VI Baròmetre del sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal.

Facturació i empleats

Com reflecteixen les dades obtingudes després de l’anàlisi dels resultats d’aquest sisè baròmetre, s’aprecia una participació més gran d’empreses la facturació de les quals supera els 50M€. El rang més representatiu quant a facturació és el de 5M€-50M€, amb un 29,6%. Quant a nombre d’empleats, el 38,7% de les empreses que van fer les enquestes són PIMEs amb menys 10 empleats i es converteix de nou en el grup amb més participació a l’estudi, seguit d’un 26,8% d’empreses que compten amb de 11 a 50 empleats. En comparació amb els resultats dels baròmetres dels anys anteriors, s’aprecia que les empreses que incrementen les seves plantilles solen fer-ho entre un 5 i 10%.

Ubicació i internacionalització del negoci

Igual que a l’edició de l’any passat, la majoria d’empreses participants tenen la seu establerta a Espanya, principalment a Catalunya (67%).

Pel que fa a l’exportació i el desenvolupament de negoci internacional, cada cop més empreses confessen que exporten els seus productes o serveis. Aquest percentatge creix aquest any fins al 86%, però el cert és que aquestes exportacions signifiquen menys del 15% de la facturació total de les organitzacions.

Optimisme davant del futur

El 74% de les companyies del sector enquestades creu que la seva facturació sí que creixerà el 2023, i el 53,3% creu que ho farà per sobre del 10%. Així mateix, el 42% de les empreses confia augmentar el nombre de treballadors de la seva plantilla.

Què preocupa les empreses del sector?

L’increment dels costos de subministraments (82%) i l’escassetat d’algunes primeres matèries (51%) continuen sent els principals riscos o problemàtiques percebuts per les empreses. Hi ha una preocupació creixent relacionada amb l’increment de costos i el manteniment de preus.

El COVID, que vèiem com al baròmetre del 2022 continuava sent una ombra per al sector, ha caigut en més de 10 punts i deixa de preocupar el sector de la cosmètica i perfumeria a Espanya.

El teletreball guanya pes a la indústria

Teletreballar es va imposar el 2020 amb l’arribada de la pandèmia, i encara que moltes empreses van reprendre la feina presencial després del confinament adaptant-se a les restriccions, el teletreball s’ha convertit ara en una opció per a moltes de les empreses del sector.

En un 36,6% de les empreses, els seus empleats teletreballen i assisteixen en 1 o 2 ocasions a la setmana al lloc de treball presencial. A més, en un 26% de les empreses el teletreball és flexible quant a dies i horaris. Només en un 28,1% de les organitzacions enquestades no s’ha implementat el teletreball.

Creix la inversió de les empreses

Els llançaments de noves línies de producte és l’àmbit on les empreses destinen gran part de les seves inversions. El 96,6% de les empreses de marca pròpia llançaran un nou producte aquest 2023. La formació en personal és la segona dimensió en què les companyies destinen els seus fons.

A l’hora d’invertir, les empreses prioritzen obtenir més seguretat i funcionalitat dels seus productes, aconseguir processos de producció i qualitat eficients, així com conduir l’organització cap a una transformació digital, sense oblidar la generació de nous productes i/o serveis.

Per contrapartida, al baròmetre es detecta que la investigació i el desenvolupament propi ha anat perdent volum de capital per part de les empreses amb el pas dels anys. Aquest any ha baixat un 1,7%.

Les xarxes socials: el canal de publicitat que creix

Amb un increment d’un 12% respecte a l’informe de l’any passat, les xarxes socials i els influencers es posicionen com la tercera opció preferida per les empreses per a la publicitat dels seus productes i serveis. La primera posició continua sent per a les visites comercials i presencials (75,8%), seguit de les fires i esdeveniments (73,2%) que funcionen ja el 2023 amb absoluta normalitat.

Què creu la indústria que vol el consumidor?

La tendència continua la mateixa línia que l’any passat: productes naturals i envasos sostenibles. Pel que fa als canals de venda que més creixeran seran la venda en línia i les cadenes de retail.

Consulta els resultats complets a la intranet del Beauty Cluster (exclusiu per a socis).