25 MAR | El Marketplace del clúster entre les 20 millors innovacions

Madrid, 25 de març de 2021. L’Institut Cerdà ha presentat la quarta edició de l’Observatori d’Innovació en Gran Consum a Espanya, amb l’objectiu de donar a conèixer els principals reptes que afronta el sector i els 20 projectes més innovadors implantats el 2020 per donar resposta a aquests desafiaments .

Entre les 20 innovacions l’Observatori destaca el Beauty Connecting Business Marketplace, una plataforma B2B sectorial on les empreses poden trobar resposta a les seves demandes, interconnectar i estar a el dia de noves oportunitats de negoci, desenvolupada pel Beauty Cluster.

Beauty Connecting Business Marketplace és una eina per interconnectar necessitats i solucions entre les empreses del sector de la bellesa. Per a això, les empreses inscrites poden publicar ofertes i demandes o, bé, revisar les existents, les quals poden abastar una gran quantitat de serveis i necessitats com: formulació de productes, innovació, matèries primeres cosmètiques, essències i fragàncies, serveis de fabricació, testeig de productes, formació, regulació, distribució i comercialització de productes, entre d’altres. Des del llançament de la iniciativa, les empreses adherides han registrat més de 180 peticions.

A més, el marketplace disposa d’un director en el qual buscar proveïdors o col·laboradors potencials per a diferents projectes, on hi estan llistades més de 200 empreses i més de 500 professionals del sector.

L’Observatori es regeix pel Manual d’Oslo de 2018 de l’OCDE sobre Innovació, s’entén el concepte d’innovació com la concepció i implantació de canvis significatius tant en els processos com en els productes. En aquest sentit, dos de cada tres innovacions identificades són iniciatives en els processos en tot el sector, situant-se per davant de les innovacions en el producte. Així mateix, la col·laboració en projectes innovadors entre tots els agents de la cadena de gran consum és una de les dades que més ha crescut: entre 2018 i 2020 hi ha hagut un increment del 25% al 50% en les innovacions que es presenten, fruit de la col·laboració entre els agents.

En aquesta quarta edició, l’Observatori destaca especialment els reptes que estan més vinculats a la salut i el benestar de les persones, així com al compromís medioambiental de les empreses, a més de donar resposta a les noves necessitats i realitats plantejades per la pandèmia. La cadena de gran consum ha de respondre a aquests reptes mitjançant la col·laboració entre tots els agents, incloent a el consumidor com a part activa en els processos d’innovació.

Pots consultar totes les innovacions amb detall aquí: