26 MAI | El Concurs Internacional de Perfumeria desvetlla els guanyadors

  • El Concurs Internacional de Perfumeria, Mouillette d’Argent, ha celebrat la seva gala anual de lliurament de premis a Teià. L’esdeveniment està emmarcat al Maridatge del Sentits i la Setmana de la Perfumeria de Barcelona (BOW).
  • A més, des del 21 al 26 de maig s’han desenvolupat desenes d’activitats i ponències al voltant de la perfumeria, la ciència olfactiva i la cultura de la bellesa en una setmana esperada pel sector, destacant una taula rodona internacional amb la prestigiosa revista NEZ i el IV Barcelona Perfumery Congress, que aquest any s’ha desenvolupat en el marc de la fira Hispack.
  • Tant el congrés com el concurs han comptat amb el suport i el patrocini d’empreses del sector com Iberchem, Eurofragance, Lluch Essence, Rafesa, Quadpack, Cosmo International Fragrances i CPL Aromas.

Barcelona, 26 de maig del 2022. Els professionals de la indústria i les fragàncies han pogut compartir coneixements i gaudir un any més a Barcelona i Teià. El desenvolupament de la tercera edició de la Barcelona Olfaction Week (Setmana de la Perfumeria de Barcelona), un conjunt d’esdeveniments internacionals per promoure la innovació a la indústria de la perfumeria, la ciència de l’olfacte i la cultura de la bellesa en general, junt amb el Maridatge dels Sentits ha permès al sector retrobar-se després de dos anys en què el concurs internacional de perfumeria ha estat l’única activitat presencial internacional de la indústria de la perfumeria a Espanya per la pandèmia. Sempre impulsat el Beauty Cluster, la setmana de la perfumeria compta amb la col·laboració d’entitats com la Beauty Business School, Ainea Perfums o l’Ajuntament de Teià a més de patrocinadors com Iberchem, Eurofragance, Lluch Essence, Rafesa, Quadpack, Cosmo International Fragrances i CPL Aromas.

L’esdeveniment de caràcter anual agafa ja protagonisme al sector i és esperat amb ganes ja que “situa Barcelona com a lloc de referència mundial del perfum”, afirma Eva Lluch, presidenta del Beauty Cluster i CEO a Lluch Essence, un dels patrocinadors del cicle. “La setmana de la Perfumeria a Barcelona és una gran oportunitat anual per impulsar la indústria del perfum i projectar-la internacionalment”., sentencia la presidenta.

La Setmana de la Perfumeria, com cada any, inclou diferents activitats entre les quals destaquen la IV edició del Congrés de Perfumeria, que ja va tenir lloc de forma presencial en el marc de la fira Hispack el passat 25 maig. Es tracta d’una trobada científica i tècnica que combina la ciència olfactiva, la innovació a la indústria de les fragàncies i la investigació en perfumeria. Es va parlar de tendències, evolució del mercat i digitalització al sector amb diferents propostes i llançaments de gran valor i interès per al públic.

La Setmana de la perfumeria també inclou la V edició del Concurs Internacional de Perfumeria – Mouillette d’Argent-, que va tenir lloc el dijous 26 un any més en un emplaçament idíl·lic com és Ca l’Antiga a Teià (Maresme), un acte emmarcat el V Maridatge dels Sentits que també forma part del programa anual d’activitats divulgatives i culturals totes al voltant de l’univers del perfum i la indústria de les fragàncies.

La gran absència de Rosendo Mateu

La gala d’aquest any es va convertir en un merescut homenatge al president del jurat, el Sr. Rosendo Mateu, que havia mort recentment. Un cop més, l’organització del concurs li va mostrar suport i afecte obsequiant un present institucional al seu fill, Joan Mateu.

El Concurs Internacional de Perfumeria ja es coneix a la indústria com un certamen de referència internacional dins del món de la perfumeria per a tot aquell professional que vulgui donar a conèixer la seva capacitat creativa. Un cop més es van superar totes les expectatives i en aquesta edició 2022 es van inscriure un total de 85 participants de 25 països i dels 5 continents entre els quals es van seleccionar 12 finalistes per quedar en 3 premis a títol individual.

El premi del jurat Categoria General va ser per a Alexandre Vire amb el seu perfum “A Touch of Rose”, el premi del Jurat categoria independent va recaure en Francesco Vidilli amb el seu perfum “At 7:00 am” i el premi del públic va ser per a María Gil Villaescusa amb el seu perfum “Nuit Envoûtante.

El Jurat, conformat per un grup d’experts en el món del perfum, el disseny, la gastronomia, l’art va premiar amb el «Mouillette d’Argent» al millor perfum en aquestes categories, general, del públic i freelance. Aquest any l’elenc de professionals contemplava mestres perfumistes com Ramón Monegal, el Sommelier César Cánovas o la interiorista Susana Cots. Rosendo Mateu, membre del jurat i mort recentment, va ser la gran absència i part del seu discurs, que havia deixat preparat, va tenir veu gràcies a la lectura d’Irene Gisbert.

Aquest any la protagonista de la producció olfactiva a elaborar pels participants girava al voltant de la rosa i “hem comptat amb grans creacions que incloïen l’essència o la nota olfactiva seleccionada per a aquesta edició i com sempre ha estat una difícil elecció”, comentava Irene Gibert, CEO d’Ainea Perfums, organitzadors de l’esdeveniment. Els 12 finalistes es van poder votar durant unes setmanes en diverses perfumeries habilitades per a això repartides per perfumeries de Barcelona, Madrid, València, Bilbao i Andorra.

També aquest any els estudiants de les escoles de disseny i art de Catalunya van participar a la creació del cartell del Concurs i al packaging dels perfums guanyadors d’edicions anteriors.