Barcelona, 25 de maig de 2022. Com ja és tradició en el marc de la primavera, la ciutat de Barcelona i els seus voltants, han acollit un conjunt d’activitats entorn a la ciència i la cultura del perfum. El Beauty Cluster, juntament amb l’Ajuntament de Teià i Ainea Perfums, han estat els encarregats de donar-li forma a la Barcelona Olfaction Week (BOW) 2022. En aquesta tercera edició, els professionals i amants del sector han pogut endinsar-se en l’apassionant món de la perfumeria des d’un punt de vista més tècnic, amb l’IV Barcelona Perfumery Congress i una taula rodona sobre biotecnologia, i des d’un enfocament més transversal i experiencial, amb el V Concurs Internacional de Perfumeria -Mouillette d’Argent- i V Maridatge dels Sentits
IV Barcelona Perfumery Congress
Més de 150 professionals del sector de les fragàncies, aromes i perfumeria es van reunir el 25 de maig en les instal·lacions de la fira Hispack 22′ (Fira de Barcelona – Gran Via) per a ser partícips de l’IV Barcelona Perfumery Congress. Un esdeveniment científic i tècnic, organitzat pel Beauty Cluster, recolzat per Iberchem, Eurofragance i Quadpack, i creat amb la finalitat d’abordar la ciència de les fragàncies, la tecnologia de les essències i la recerca relacionada amb la olfacción des d’una perspectiva 360º.
Més enllà d’haver suposat una ocasió única per a retrobar-se i estrènyer llaços dins d’aquesta indústria, tots els assistents van poder posar-se al dia de les últimes solucions en el mercat de la mà d’experts nacionals i internacionals.
La benvinguda institucional va ser a càrrec de Dra. Patrícia Gisbert i Marisa Ferré, responsable i especialista respectivament del departament d’innovació del clúster. A continuació, i seguint amb el propòsit de donar visibilitat a projectes dins de la indústria de la perfumeria, Maxime Baud va presentar ScenTree i la seva proposta per crear una classificació innovadora, interactiva i col·laborativa de matèries primeres de perfumeria.
La biotecnologia, com la indústria de la perfumeria està adoptant-la, i l’ampli ventall de possibilitats que obre per al proveïment d’ingredients, va ser una de les protagonistes de la jornada. Des de MANE ens van mostrar com la utilitzaven per a obtenir notes fruiteres, mentre que des de Ventós, feien ús d’aquesta tecnologia per a produir èsters.
Una altra de les verticals de la jornada va ser la sostenibilitat. D’una banda, Dr. Ana María Yáñez, investigadora del CSIC, va donar a conèixer a l’audiència com el canvi climàtic i la desforestació estaven canviant les essències del planeta i de la selva amazònica. Mentre que d’altra banda, de la mà de Babette Pettersen, vam veure un exemple de com la indústria estava tractant de contrarestar aquests efectes. Des de Lanzatech, havien aconseguit aprofitar les emissions d’altres indústries per a fermentar emissions de diòxid de carboni i produir etanol, entre altres productes.
Una matèria primera, per ser d’origen natural, no té per què ser més sostenible, com va esclarir Ana Ripoll d’Iberchem. Però, en molts casos, pot resultar una alternativa més respectuosa amb el medi ambient, com va demostrar Pierre Antoine Henry amb les noves solucions de tap que havien desenvolupat des de Quadpack.
L’altre gran protagonista del matí va ser el consumidor. Cristina Jialing del Beauty Cluster va ser l’encarregada de contextualitzar la jornada aportant dades sobre el mercat de la perfumeria. Més endavant, Soizic Beaucourt d’Eurofragance va compartir els seus coneixements en matèria de tendències i cultura del Golf. Finalment, Guillem Oña ens va mostrar com des d’AirParfum (Puig), apostaven per la tecnologia i la innovació per a educar i connectar amb el consumidor final.
El programa el van tancar Seila Leiras de Sigillum amb les últimes actualitzacions reguladores, i Rita Ribau de Olfasense, mostrant a l’audiència les eines de les quals podem disposar per a realitzar una anàlisi sensorial en perfumeria.