- El Beauty Cluster va tornar a la presencialitat amb els 7th Beauty Innovation Days, reunint a Barcelona prop de 250 assistents.
- Més de 50 ponències amb una visió 360è a la indústria: ciència, tendències i innovació.
- Es va celebrar la primera edició dels Beauty Innovation Days Awards.
Barcelona, 28 de febrer de 2022. El Beauty Cluster va tornar a l’activitat presencial amb la celebració de la setena edició dels Beauty Innovation Days, la trobada anual en innovació, amb enfocament 360è i internacional, de tota la cadena de valor del sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal. A causa del context d’incertesa provocat per la pandèmia, es va apostar per un format híbrid, alternant jornades online, amb jornades presencials. Els dies 23 i 24 de febrer, es van congregar vora 250 professionals del sector en les instal·lacions de la Barcelona School of Management.
La benvinguda institucional va ser a càrrec d’Eva Lluch, CEO de Lluch Essence i presidenta del Beauty Cluster, qui va recalcar el paper fonamental de la innovació en el nostre sector i per descomptat, dins del clúster: “La innovació és 1 dels 4 principals valors que el Beauty Cluster té en el seu ADN (innovació, internacionalització, formació i transformació digital). Però la innovació no està aïllada. Relacionat amb la transformació digital, enguany per exemple, el Beauty Cluster i el Departament d’innovació estan impulsant un Projecte per a empreses de cosmètica i perfumeria, per a aplicar la tecnologia Blockchain per primera vegada a Espanya“. Li van seguir la vicepresidenta del Congrés de la IFSCC, Ana Rocamora Gutiérrez, i el president del Comitè Organitzador, Juan Lemmel Montoya, els quals van presentar la 33è edició del congrés que se celebrarà a Barcelona del 4 al 7 de setembre de 2023 sota el lema «Rethinking Beauty Science».
Com ja venia ocorrent en les edicions passades, es va cuidar fins al mínim detall del programa amb la finalitat d’aportar el màxim valor als assistents. D’aquesta manera, es van alternar presentacions d’innovació i nous llançaments, amb continguts més formatius i inspiracionales, i per descomptat, amb dinàmiques dedicades exclusivament a estrènyer llaços dins de la indústria. Al voltant de 40 empreses van presentar les seves innovacions i nous llançaments en àrees com ara: skin care, hair care, tecnologia, fabricació cosmètica, testing, packaging, sostenibilitat i fragàncies. Ilos cosmetics i 4Mediks van presentar els seus projectes en bellesa en el marc de la tercera edició del ‘Investor’s Fòrum‘, amb l’objectiu de buscar partners i/o finançament.
Un any més, Mintel va ser l’encarregat de mostrar-nos cap a on evoluciona el sector de la bellesa. No hi ha dubte, que la sostenibilitat i els valors continuaran marcant el camí de la indústria, però amb l’auge de la tecnologia i les noves formes de comunicació, sorgiran altres reptes als quals haurem d’enfrontar-nos. A més de les tendències, la sala es va inundar d’inspiració amb les ponències d’Òscar Expósito (Vytrus Biotech) parlant de sensorialitat de la pell, i Àlex Corrella (Montibello) introduint-nos com aplicar la Agile Innovation en el desenvolupament d’un nou producte.
Van completar l’agendes les ponències sobre com protegir la innovació en l’era digital, amb Samuel Alonso (Sothis), i com abordar la sostenibilitat des de la bio-ecología, amb Romuald Vallee (Codif Technologie Naturalle). El fermall final el va posar el Dr. Laurent Misery, professor de dermatologia en la University of Western Brittany, amb l’eix cervell-pell, i les noves fronteres que amb aquest sorgeixen en l’àrea de la cosmètica dermatològica.
La novetat d’enguany van ser els ‘Beauty Innovation Days Awards’. Uns premis creats amb la finalitat de potenciar i posar en valor l’esforç de totes aquelles companyies que promouen la innovació i la ciència dins del sector bellesa. Bella Aurora Labs, AntalGenics, Foreo i Inquiaroma van ser reconegudes com la Tecnologia, la Start-up, la Companyia, i l’Estratègia més innovadora; respectivament. Més enllà de reconèixer la labor de les empreses per promoure la millora contínua en productes, processos i serveis, es va premiar la col·laboració entre companyies, premiant així la magnífica simbiosi entre Ilos Cosmetics i HP. I com no podia ser menys, també es va premiar el compromís de les empreses amb el medi ambient, reconeixent en aquesta ocasió la labor de Arlés Ibérica amb el seu projecte “UNU”.
Per quart any consecutiu, es va celebrar el ‘Concurs de Packaging‘ per a estudiants del grau professional en Disseny de la Universitat de Barcelona. Tots els assistents van tenir l’oportunitat d’escollir entre dues candidatures disruptives i innovadores, l’eix central de les quals era la sosteniblitat. En aquesta ocasió, va ser premiat el projecte “Liège Make Up”, un embalatge destinat a cosmètica de color, fabricat en suro en format apilable i refill.
La indústria tenia ganes de retrobar-se i no sols es va notar en el nombre d’assistents, sinó en la magnífica acollida que van tenir les diferents activitats destinades al networking. Tant a nivell presencial, com en línia, els participants van poder agendar reunions a través d’una plataforma innovadora i interactiva per connectar i establir relacions comercials durant l’esdeveniment.