28 JUN | 12 marques obren negoci a l’Àsia Central de la mà del clúster

Barcelona, 28 de juny. El Beauty Cluster, en col·laboració amb Acció, ha organitzat la primera missió virtual del sector de la bellesa a Àsia Central. L’objectiu de la iniciativa ha estat aconseguir distribuïdors a les empreses participants per als mercats del Kazakhstan i Uzbekistan. A la missió han participat 12 empreses associades al Beauty Cluster que buscaven comercialitzar a la regió seus productes de cosmètica, perfumeria i cura personal: Ainea Perfums, Alqvimia, Arôms Nature, Laboratoris Babe, Beter, Dermclar, Laboratoris de Barris, Martiderm, Mesoestetic Pharma Group, Pharmex Care, Valy Cosmetics i Laboratoris Ximart.

El Beauty Cluster ha estat pioner en el sector en el llançament del format de missió comercial online. La missió ja va ser anunciada a finals de 2020 i es van començar a confeccionar les agendes al febrer de 2021. La iniciativa ha estat subvencionada al 100% pel mateix Beauty Cluster. Les agendes han estat realitzades per experts de l’oficina comercial d’Acció a Moscou. Les reunions virtuals amb distribuïdors i clients s’han dut a terme durant els mesos de maig i juny. En total s’han donat més de 100 reunions comercials online per a les empreses participants. Així mateix, per atraure distribuïdors es va confeccionar un complet catàleg de cada empresa participant en rus.

L’interès en tots dos mercats és alt per a la indústria espanyola de la cosmètica, perfumeria i cura personal. Tots dos mercats representen un alt potencial per a les empreses: Kazakhstan, amb gairebé 19 milions d’habitants, és la principal economia de l’Àsia central a causa del seu desenvolupament social i econòmic, que es deuen en gran part a una bona gestió de Govern i a la seva riquesa natural . Segons el Banc Mundial, ocupa el lloc 28 de 190 països en el rànquing Doing Business a 2018, i el primer lloc d’entre les economies de l’Àsia central i Antigues repúbliques Ex Soviètiques. D’altra banda, Uzbekistan compta amb més de 32 milions d’habitants i es posiciona com el mercat amb més perspectives de tota la regió. El desbloqueig del pagament de transferències internacionals en moneda estrangera a què estaven sotmeses les empreses, així com la baixada o retirada de nombrosos aranzels a la importació, han provocat un boom econòmic sense precedents al país. Són multitud les empreses estrangeres les que actualment estan posicionant en el mercat, en diferents sectors com l’energètic, infraestructures, immobiliari o turístic.

El desenvolupament d’una missió purament virtual ha servit, a més, per explorar l’interès i utilitat que poden tenir aquest tipus d’accions com a part complementària de l’estratègia 360º d’internacionalització de les empreses del sector.