El Beauty Cluster en col·laboració amb ACCIÓ organitza una missió comercial virtual adreçada exclusivament a empreses associades. La participació és gratuïta però s’analitzarà en detall el perfil de l’empresa i la seva adequació a la missió i només s’acceptaran aquells socis que l’anàlisi llanci un resultat positiu pel que fa a les possibilitats d’èxit en el mercat de destinació. L’agenda virtual tindrà lloc entre l’1 i el 15 de maig de 2021 (dates finals per determinar).
MERCATS OBJECTIU
Kazakhstan – amb gairebé 19 milions d’habitants és la principal economia de l’Àsia central a causa del seu desenvolupament social i econòmic, que es deuen en gran part a una bona gestió de Govern i a la seva riquesa natural. Els seus recursos el situen en el lloc onzè d’entre els països amb més reserves de petroli del món, primer productor d’urani, primer en reserves de crom, cinquè de plata i entre els deu primers de carbó, ferro i or. A això, l’acompanya un bon clima de negocis i inversions, que el país sempre ha volgut conrear. Segons Banc Mundial, Kazakhstan ocupa el lloc 28 de 190 països en el rànquing Doing Business a 2018, i el primer lloc d’entre les economies de l’Àsia central i Antigues repúbliques Ex Soviètiques.
Uzbekistan – Amb més de 32 milions d’habitants, es posiciona com el mercat amb més perspectives de tota la regió. El canvi de presidència va portar al país grans reformes estructurals a nivell polític i econòmic de molt calat. El desbloqueig del pagament de transferències internacionals en moneda estrangera a què estaven sotmeses les empreses, així com la baixada o retirada de nombrosos aranzels a la importació, han provocat un boom econòmic sense precedents al país. Són multitud les empreses estrangeres les que actualment estan posicionant en el mercat, en diferents sectors com l’energètic, infraestructures, immobiliari o turístic.
A QUI VA DIRIGIDA AQUESTA ACTIVITAT?
La missió està dirigida principalment a fabricants de producte acabat amb marca pròpia, en les següents categories:
- Productes cosmètics i perfums
- Dermocosméticos i cura personal
- Productes de cosmètica professional i d’estètica
- Productes de salut i altres productes farmacèutics
- Productes naturals de bellesa
- Complements de bellesa
- Productes nutricosméticos i foodbeauty
QUINS PERFILS ES CONTACTAREN EN ELS MERCATS DE DESTINACIÓ?
- Importadors / distribuïdors de productes per a la bellesa de canal retail i professional
- Cadenes de botigues especialitzades, farmàcies, mass-market …
- Canal online (marketplaces propis dels mercats de destí)
CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ
- La participació és gratuïta per a socis de l’Beauty Cluster
- El nombre de places està limitada a un màxim de 12 empreses que seran seleccionades en estricte ordre de sol·licitud i la participació s’aprovarà o no basant-se l’anàlisi de la informació aportada que permeti valorar la probabilitat d’èxit en el mercat de destinació.
- El cost de l’servei de traducció, en cas de ser necessari, no està inclòs. És molt probable que els compradors tinguin com a idioma principal el rus i desconeguin l’anglès. L’empresa haurà d’assumir el cost de contractar un traductor o utilitzar un de la seva plena confiança.
- El clúster, en col·laboració amb ACCIÓ, treballaran per aconseguir una agenda rellevant per a l’empresa participant. En qualsevol cas, donat el caràcter gratuït de la missió, el clúster no es compromet a garantir un nombre mínim de reunions i es primarà la qualitat de les mateixes sobre la quantitat.
METODOLOGIA DE TREBALL
FASE I – SELECCIÓ D’EMPRESES I ELABORACIÓ DEL DOSSIER D’OFERTA
Es sol·licitarà la informació necessària a les empreses que la hauran de lliurar dins dels terminis acordats. Es realitzarà una revisió exhaustiva dels perfils presentats i una avaluació per part dels experts de l’oficina d’ACCIÓ a Moscou. Les empreses hauran d’omplir una fitxa completa amb tota la informació que se’ls sol·licitarà. L’oficina d’ACCIÓ a Moscou traduirà aquesta fitxa per el rus i confeccionarà un dossier únic amb totes les marques sòcies del clúster que hi participaran. Aquest dossier se li farà arribar als potencials compradors locals identificats.
FASE II – IDENTIFICACIÓ CONTACTES I ELABORACIÓ BBDD
Recercar identificació dels contactes locals a través de la consulta de diverses fonts d’informació tals com associacions sectorials, anuaris professionals, fires del sector, catàleg/revistes sectorials, internet, adreces web, etc.…
Elaboració d’una BBDD formada pels potencials compradors / importadors / distribuïdors /majoristes, etc. (segons perfils sol·licitats per cada empresa).
FASE III – CONTACTE I SEGUIMENT COMERCIAL
Els consultors encarregats de realitzar les agendes comercials entraran en contact amb els responsables de les empreses locals presentant el dossier d’empreses participants. Es realitzarà un seguiment comercial telefònic per entendre l’interès o no dels potencials partners i aportar qualsevol informació addicional que sigui necessària.
FASE IV – INFORMACIÓ EMPRESES I PROGRAMACIÓ DELS B2Bs VIRTUALS
Es recopilarà el llistat i perfil de les empreses interessades en els socis participants i es prepararà l’agenda de reunions virtuals en funció de la demanda d’interès de les empreses locals. S’enviarà a cada soci participant la seva agenda de reunions amb suficient antelació per preparar-les adequadament.
FASE V – PREPARACIÓ I EXECUCIÓ DE LES REUNIONS VIRTUALS
Per a la preparació de les reunions es procurarà organitzar prèviament un webinar sobre el sector de la bellesa en cada mercat amb experts locals. Es coordinarà amb les empreses participants totes les tasques preparatòries per assegurar el correcte desenvolupament de les reunions: confirmacions, connexions, traducció, presentació dels participants, etc.