En línia

FORMACIÓ EN LÍNIA EXCLUSIVA I GRATUÏTA PER ALS SOCIS DEL BEAUTY CLUSTER

🗓 Data: Dijous, 10 de juliol de 2025

🕒 Horari: 10:00h – 11:00h

💻 Format: En línia

🔐 Exclusiva i gratuïta per als socis del Beauty Cluster

🗣️ Formació a càrrec de: KANTAR

Descripció:
Aquesta formació et permetrà entendre com dissenyar processos d’innovació eficaços, integrant el consumidor des de l’inici per maximitzar l’èxit de nous productes i serveis. En una hora dinàmica, abordarem claus estratègiques i operatives del funnel d’innovació, combinant visió de negoci amb un enfocament pràctic i participatiu.

Objectius d’aprenentatge:
• Comprendre el paper de la innovació com a motor de creixement i conèixer diferents formes d’activar aquest creixement (nous compradors, usos o categories).
• Conèixer les fases clau del funnel d’innovació i com adaptar els enfocaments segons el moment del procés.
• Valorar la importància d’integrar el consumidor des de les primeres fases, utilitzant eines qualitatives com el model Insight Trinity.
• Explorar els beneficis i les limitacions de l’ús de la IA en processos d’innovació.

A qui va dirigit:
Brand Managers, Product Managers, Innovation Managers, Consumer Insights Leads, Marketing Strategists.
Professionals de nivell mitjà a sènior, amb capacitat de decisió o influència en el desenvolupament de productes o campanyes.

Estructura de la sessió:
Part 1 (30 min): Innovar per créixer – Cristina Pérez 🧠

1- La necessitat d’innovar per créixer a curt i llarg termini.
2- Formes de créixer gràcies a la innovació: augment de compradors/usuaris, nous usos, noves categories.
3- Procés d’innovació ideal: fases, retroalimentació, aprenentatge continu.
4- Tipus d’enfocaments possibles en funció de la fase del procés.
5- La importància del target: qui és, però sobretot per què.
6- Pros i contres de l’ús de la IA per innovar.
7- Tens el producte perfecte… i ara què?

Part 2 (30 min): De l’insight al concepte – Patricia Baena 🎙️

1- Importància de comptar amb el consumidor des de les primeres fases, detecció d’oportunitats de negoci.
2- Com ajuda la recerca qualitativa? Procés d’insightment, model Insight Trinity, plataformes d’Insights.
3- Taller de creació de conceptes.
4- Properes fases del procés d’innovació.

Cristina Pérez és Head of Innovation and Shopper a Kantar Espanya.

Amb més de 30 anys d’experiència en Investigació de Mercats i Opinió, Cristina ha treballat per a diversos sectors de la companyia dins de l’àrea de Gran Consum, Retail, Farmacèutic o Serveis, tant en estudis B2C com B2B.

Al llarg d’aquests anys ha treballat en diferents àrees de negoci d’acord amb les necessitats de clients nacionals i internacionals. En els últims anys ha estat especialment vinculada al desenvolupament de l’àrea del punt de venda, ajudant els clients a entendre el comportament del comprador, generant insights i participant en el disseny d’estratègies d’activació exitoses en el punt de venda.

Llicenciada en EAE per la UB i MBA per la UOC, ha completat la seva formació amb programes específics com el Màster en Gestió de Projectes, Postgrau en Direcció d’Empreses i Màster en Direcció de Màrqueting per la UPF-IDEC. És membre d’AEDEMO i col·laboradora docent en Investigació de Mercats i Màrqueting Digital a la UOC.

Patricia Baena, Associate Director Qualitative

Amb més de 25 anys d’experiència en investigació de mercats, Patricia Baena ha desenvolupat una sòlida trajectòria professional en investigació qualitativa, innovació, estratègia de marca i sostenibilitat. El seu enfocament combina una comprensió profunda del consumidor amb una visió estratègica orientada a resultats, amb l’objectiu de generar valor de marca i creixement del negoci.

És llicenciada en Sociologia per la Universidad Complutense de Madrid. A més, compta amb una destacada formació de postgrau: és Especialista Universitària en Pràxis de la Sociologia del Consum i Investigació de Mercats per la mateixa universitat, posseeix un Postgrau en Investigació de Mercats per la Universitat Politècnica de Madrid, i un Màster en Màrqueting i Comunicació per ESIC.