REGISTRE GRATUÏT I EXCLUSIU PER A SOCIS DEL BEAUTY CLUSTER

Data: Dimarts, 20 de desembre 2022

Lloc: Online

Horari: 10:00h – 11:00h

PROGRAMA

  • 10:00 – Benvinguda
  • 10:05 – Impacte social de la tecnologia al sector beauty.
  • Carles Gómara – Consultor Sènior de Difusió Tecnològica
  • 10:50 – Torn obert de preguntes

La tecnologia cada vegada és més present i imprescindible a les nostres vides.

I el seu impacte és sens dubte positiu (per exemple, en el increment de l’esperança de vida), però no podem oblidar que també té la capacitat de ser negativa. Especialment quan les tecnologies tenen cicles de vida tan exponencials: cada vegada apareixen de noves, més ràpidament i amb un impacte més profund (el telèfon fixe va trigar 50 anys en tenir 50 milions d’usuaris. En canvi, Instagram només va necessitar 19 mesos).

Una d’aquestes tecnologies és la Intel·ligència Artificial (AI), que, tot i que és popularment coneguda, no som conscients de fins a quin grau ja forma part de la nostra vida i les decisions que pren en aspectes clau del nostre dia a dia.

Per maximitzar l’impacte positiu i minimitzar les conseqüències negatives de les tecnologies les lleis ajuden a definir límits i bones pràctiques, com en el cas de la llei sobre la protecció de dades (GDPR), o la futura llei europea sobre la AI.

Però cal que les empreses prenguin un paper actiu en aquesta qüestió amb una estratègia, i un propòsit ferm i concret. En aquest sentit en els darrers anys ha agafat més força l’anomenada ÈTICA de les tecnologies.

En aquesta píndola farem una revisió d’aquests temes: que s’entén per ètica en la seva aplicació en la Tecnologia, enumeració dels principals riscos especialment amb l’ús de la AI, i repàs d’alguns casos reals. Finalitzant amb una proposta de com posar en marxa una forma de treballar que vetlli per l’ètica i l’impacte positiu de la tecnologia.