Una de les conseqüències de la pandèmia ha estat una acceleració en la digitalització de les empreses i el salt al negoci online, en el cas d’aquelles que encara no venien ni oferien els seus serveis a través d’aquest canal.
En un mercat on com a consumidor trobem milers d’opcions, les botigues online es converteixen en un producte més que cal fer destacar entre la competència. Per aconseguir-ho, els professionals del sector han de fer una feina analítica i alhora estar al dia de totes les tendències actuals.
En aquest article ens centrarem en les 3 preguntes clau formaran part del teu dia a dia si et dediques a la gestió d’un ecommerce al sector beauty.
Quines tres preguntes has de tenir sempre en compte quan gestiones un ecommerce?
1. Com puc millorar processos? Tant processos interns de gestió de la plataforma, com processos de compra orientats a millorar l’experiència de l’usuari. L’objectiu és trobar els processos que facilitin i simplifiquin les tasques.
Relacionat amb aquest punt podem veure algunes millores i tendències que ja s’apliquen a la majoria d’ecommerce:
- Chatbots: ofereixen 24 hores al dia d’atenció al client per solucionar tots els dubtes que tingui el consumidor. Aquests robots cada cop són més sofisticats i les seves respostes es recolzen en la intel·ligència artificial.
- Compra ràpida: el procés de compra es fa cada cop en menys passos. Els nous mètodes de pagament com apple pay, google pay, amazon pay o bizum ajuden que el consumidor no hagi de deixar anar el telèfon de la mà per buscar la targeta, de manera que el procés s’agilitza encara més.
- Pagament ajornat a la mateixa passarel·la de pagament: relacionat amb el mètode de pagament, el pagament fraccionat o el “compra ara, paga després” es popularitza entre els ecommerce i ofereix al client comprar el producte amb facilitats de pagament a les que pot optar sense fer grans gestions.
- Cerca per veu: t’imagines preguntar a Google o Alexa quant val el teu perfum favorit? Pots fer-ho i encara que no sigui una pràctica molt popular, la tecnologia voice commerce comença a créixer.
2. Què demana el consumidor? Per poder contestar aquesta pregunta cal qüestionar-se abans qui és el consumidor del nostre producte: Ha canviat? Ha crescut? Puc abordar un nou segment que fins ara no estava tenint en compte? Hi ha un nou consumidor per explorar i respon la meva gamma de productes a les vostres necessitats?
Una nova onada de marques de cosmètica està liderant i innovant de cara al segment tween (preadolescents entre 11 i 15 anys); buscant respondre a les vostres necessitats. Alleugerint les tensions pròpies d’aquesta etapa vital, alimentant la curiositat i celebrant l’aventura inherent al procés de trobar-se i definir-se.
Al sector de la bellesa ens trobem cada vegada amb un consumidor més jove i preocupat per la seva aparença, en part com a conseqüència dels impactes que reben diàriament a través de les xarxes socials.
D’aquest segment ens parlen en profunditat des de Lantern (link a: https://www.lantern.es a l’article “La bellesa i el segment tween. Marques de bellesa i benestar troben noves maneres d’abordar el segment preadolescent”. Link a : https://www.lantern.es/blog/la-belleza-y-el-segmento-tween
Hi fan una anàlisi de com les marques de bellesa i benestar troben noves maneres d’abordar el segment adolescent.
3. Què fa la competència? No s’ha de perdre mai de vista què fa la competència a nivell d’innovació, imatge, comunicació, canals de venda i estratègia de preus. Precisament, l’últim punt és un dels més crítics a l’entorn online ja que la guerra de preus es fa més visible.
Què has de tenir en compte a l’hora de definir una estratègia de preus, si treballes al sector de Bellesa i Cura Personal?
Per poder determinar els preus dels teus productes és necessari considerar diversos factors, com ara els clients, la competència, els canvis que es poden donar a la indústria o el procés de desenvolupament dels productes. Gràcies a eines com el monitoratge de competidors online de Netrivals (link a: https://www.netrivals.com és possible accedir a dades en temps real que et permeten adaptar la teva estratègia de preus als darrers canvis al mercat. Tenir aquesta informació és vital per generar més vendes i evitar que els teus clients potencials vagin a comprar a un altre lloc.
A l’hora de triar una estratègia per seleccionar el preu dels teus productes, hi ha múltiples opcions, però quina és la més adequada per al teu negoci?
Beauty Cluster i Netrivals ens hem unit per crear un ebook (link a https://www.netrivals.com/es/recursos/ebooks/la-realidad-del-sector-de-belleza-y-cuidado-personal-online- en-espana/?utm_source=Beauty_Cluster&utm_medium=CTA_Blog&utm_campaign=Ebook_Sector_Beauty&utm_id=Ebook_Sector_Beauty) que et dirà quina és l’estratègia de preus que segueixen les principals marques del sector, quines categories tenen millor rendiment, quins són el teu ecommerce.
Si ets professional de l’ecommerce al sector de la bellesa, no et perdis la propera edició dels Digital Beauty Awards 2022 en què descobrirem quins són els millors ecommerce i nou ecommerce beauty de 2022.
A més, en aquesta edició dels DBA, se celebrarà també el primer Digital Beauty Summit. El Digital Beauty Summit és el primer fòrum de coneixement, experiències i innovació exclusiu sobre e-commerce i transformació digital a la indústria espanyola de la bellesa. Apunta’t aquí. Link a https://www.eventbrite.es/e/entradas-digital-beauty-summit-2022-barcelona-358659890387