CELEBRADA EL GREEN BEAUTY CONGRESS

Barcelona, 11 de juny de 2019. El Beauty Clúster Barcelona i Mentactiva han organitzat el Green Beauty Congress – II Fòrum de Cosmètica Natural en la Lleialtat Santseca. Aquesta trobada ha tingut com a objectiu compartir informació i debatre sobre l’estratègia i màrqueting de producte natural, regulació, formulació i mercat.

Més de 120 professionals de tota la cadena de valor del sector de la bellesa han assistit a aquesta jornada que s’ha iniciat amb una anàlisi del sector cosmètic natural de la mà del Beauty Clúster Barcelona. On van conèixer l’estatus i evolució dels productes naturals, i una radiografia de les característiques del consumidor de cosmètica natural a Espanya.

La jornada ha seguit amb la intervenció de Ambra Orini, sòcia i co-directora de The Beauty Makers, qui ens ha parlat de les tendències nacionals i internacionals del sector cosmètic green des d’una visió de posicionament, llançament e storytelling de les marques.

Així mateix, s’han presentat casos d’èxit de productes de natural de la companyia Phergal de la mà de Fernando Pérez, Export Area Manager de la companyia. També els protocols de certificació dels productes naturals, explicats per Daniel Subirana Product Manager de CAAE.

Durant la sessió Celia Campos, C&O Assesors, ha incidit en la regulació vigent sobre la cosmètica natural i com les empreses han d’implementar-la per al desenvolupament de qualsevol producte. A més, en la taula rodona celebrada amb diferents professionals del sector del màrqueting, prescriptores, formuladores i influencer s’ha destacat la importància de la transparència de les marques i la necessitat d’una comunicació dinàmica i bidireccional entre el consumidor i empresa.

El Green Beauty Congress ha donat l’oportunitat a tots els assistents de conèixer diferents casos d’avantguarda en la formulació, embalatge i desenvolupament de productes de bellesa natural gràcies a les ponències de Ürbag, Vytrus Biotech, Inquiaroma, Quimibios i Naturethic.

Finalment, la jornada ha conclòs amb la celebració del tour sensorial sobre formulació de cosmètica natural i les seves aplicacions “Mentalab” organitzat per Mentactiva. Durant aquesta dinàmica els assistents han pogut conèixer quines característiques fan úniques les formulacions i com crear fórmules que sorprenguin i enamorin al consumidor. A més, han explicat com és possible obtenir fórmules estables que ofereixin les mateixes característiques sensorials que la cosmètica de síntesi.