Barcelona 24 de setembre de 2021. La primera edició dels Digital Beauty Awards (DBA), impulsats pel Beauty Cluster, el major clúster espanyol de cosmètica, perfumeria i cura personal, ha premiat a les millors empreses, professionals i iniciatives en digitalització i comerç electrònic a Espanya del sector. Després de rebre 240 candidatures, de les quals un jurat expert va seleccionar les sis millors per a cadascuna de les deu categories, finalment ahir es van conèixer els vencedors. La gala de reconeixement va tenir lloc a La Casa Milà de Barcelona (La Pedrera) i va comptar amb la presència del Sr. Raül Blanco, secretari general d’Indústria i de la Pyme del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.
El certamen, que es va poder seguir nacional i internacionalment en streaming, va reconèixer el gran treball en la innovació, digitalització i comerç electrònic en el sector. “Gràcies a aquests premis hem descobert casos d’èxit, innovacions tecnològiques i experts de referència als quals hem donat el reconeixement i visibilitat que mereixen perquè la indústria pugui inspirar-se en els millors” afirma Ivan Borrego, director dels DBA i general manager del Beauty Cluster.
Eva Lluch, presidenta del Beauty Cluster i CEO en Lluch Essence, assenyala que “des del Beauty Cluster sempre hem apostat per la transformació digital del sector. Ara, a més, hem impulsat aquests premis de forma desinteressada per poder fer un reconeixement a les empreses que, de manera valenta, han apostat per la digitalització, el comerç electrònic o la innovació tecnològica”.
Puig, Freshly i Bella Aurora Labs els grans destacats
Freshly Cosmetics va ser doblement premiada com la millor marca digital i el millor Ecommerce. Miquel Antolín, CEO i cofundador, va recollir el premi i va animar a “que les empreses es llancin a emprendre per enriquir el sector”. Freshly va aterrar a la cosmètica fa tan sols 5 anys i ja s’ha convertit en tot un referent en el mercat facturant més de 55 milions d’euros.
Puig es va emportar dos reconeixements en la mateixa categoria, la d’innovació digital. El guanyador va ser Ai.Lice, el sistema per conèixer els perfums sense tocar-los i va recollir el guardó Camila Tomás, Vice President Innovation & Tecnology, que va explicar que “ha estat una gran dificultat i alhora un gran repte per a Puig desenvolupar aquesta nova forma de comprar perfums en temps de coronavirus “. El segon guardó va ser per a Wikiparfum, l’eina gratuïta de la marca que ajuda a comprendre millor el perfum a través de conèixer els seus ingredients. El guardó a la millor startup digital també va ser per Airparfum Timeless (Puig) i d’aquesta manera el gran de la indústria de la cosmètica i perfumeria espanyola es va endur tres premis en dues categories.
En la categoria de millor directiva digital, Irma Ugarte (Sephora / LVMH) va ser la guanyadora qui, encara que no va poder assistir al lliurament presencialment per trobar-se a Miami, es va sentir molt orgullosa de “dirigir la venda d’experiències com fa Sephora i no de productes” va assentir telemàticament des de Miami. Sara Werner, CEO de Cocunat es va erigir com a tercera.
La millor campanya de màrqueting digital va anar a parar a Cantabria Labs i Bella Aurora Labs va obtenir premi a el millor llançament d’un nou Ecommerce llançat en temps de pandèmia a més d’altres dos segons premis. Anna Mercadé, Digital Business & Digital Màrqueting Director, va recollir el guardó mostrant gran satisfacció que “la marca hagi pogut traçar nous ponts amb el consumidor gràcies a la tecnologia.” Dermofarm va aconseguir el reconeixement a el millor projecte de transformació digital. Jennifer Verhelle, Brand Director, va explicar amb il·lusió com van ser reptats en la companyia a reinventar-se i “a enamorar al client sense veure-ho ni tocar-lo”.
Les categories de millor divulgació professional el màxim mèrit va ser per a Gemma Herrerías qui va donar les gràcies pel reconeixement i “a totes les persones que donen suport a la informació veraç i donen valor a la bellesa” i per a l’equip de Marta Masi com a millor influencer.