El ‘Beauty Innovation Days’ més virtual i internacional

  • El Beauty Cluster ha celebrat online la sisena edició dels Beauty Innovation Days (6thBIDs), amb més 1300 professionals inscrits internacionals d’Àfrica, Àsia-Pacífic, Europa, LATAM, Orient Mitjà i els EUA.
  • Més de 50 ponències amb una visió 360º a la indústria: ciència, innovació, tendències i anàlisi de mercat.
  • Presència de Teresa Reg, secretària general d’innovació de l’Ministeri de Ciència i Innovació de el Govern d’Espanya, en la sessió inaugural.

Barcelona, 8 de febrer de 2021. El Beauty Cluster ha celebrat el primer esdeveniment virtual global d’innovació en el sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal d’aquest 2021, el ‘Beauty Innovation Days’. L’esdeveniment, que ha congregat a més de 1.300 professionals internacionals en la seva sisena edició, s’ha dut a terme mitjançant una plataforma digital all in one permetent als assistents seguir en directe les ponències d’experts internacionals, visitar la zona expositiva i el marketplace virtual , així com connectar amb la resta de participants de l’esdeveniment a través de l’espai de networking B2B.

Els ‘Beauty Innovation Days’ són la trobada anual de referència de la indústria que ofereix una visió 360º i internacional en innovació en tota la cadena de valor. Aquesta edició, en plena pandèmia pel Covid-19, la digitalització no només ha permès la seva celebració, sinó que ha ajudat a internacionalitzar l’esdeveniment a diferents zones geogràfiques de tot el món. No només han participat professionals d’Europa, principal audiència, països com Àfrica, Àsia-Pacífic, LATAM, Orient Mitjà i Nord Amèrica també s’han unit.

Des de l’organització del Beauty Cluster, la digitalització dels 6th Beauty Innovation Days ha suposat un repte i una resposta ràpida per adaptar-se a la nova realitat, sempre mantenint el mateix dinamisme i amb l’objectiu de seguir interconnectant a el sector i potenciar la innovació i la ciència de forma transversal a tota la cadena de valor. Respecte a aquest repte, el mànager general del Clúster, Ivan Borrego, assenyala el següent: ” Quan en 2020 vam decidir que aquest esdeveniment havia de ser virtual ho vam fer tant per assegurar la seva celebració qualssevol que fora l’evolució de la pandèmia com per contribuir a l’evolució digital del nostre sector. Com a representants de sector a Espanya no podíem permetre que la pandèmia deixés congelats tots els ecosistemes d’innovació de la nostra indústria. El resultat ha estat que hem multiplicat per quatre els assistents respecte a la versió presencial de l’any passat, a més d’aconseguir que una gran part d’ells siguin internacionals (> 30%). El Beauty Innovation Days ha projectat la innovació de la indústria espanyola de la cosmètica i perfumeria internacionalment. Ha contribuït a generar oportunitats de negoci i connexions que derivaran en projectes. A més, ha permès mantenir a la indústria viva, connectada i focalitzada en la innovació a través d’un esdeveniment que congrega cada any el millor coneixement nacional i internacional. M’agradaria destacar també la importància que ha tingut en l’esdeveniment poder conèixer de primera mà les tendències internacionals d’innovació, atès que tot està canviant tan ràpidament que les empreses s’han d’adaptar per poder competir. Aquest coneixement és fonamental per al desenvolupament de la competitivitat de la nostra indústria.

Un any més, s’ha apostat per un programa amb continguts d’alta qualitat amb 54 ponències en directe i un total de 60 ponents internacionals. Més de 30 empreses de el sector han presentat les seves innovacions i nous llançaments en àrees com ara: skin care, hair care, tecnologia, sistemes d’alliberament, fabricació cosmètica, testing, packaging, sostenibilitat i fragàncies. 5 startups han presentat els seus projectes en bellesa en el marc de la segona edició de l”Investor’s Forum‘amb l’objectiu de buscar partners i/o finançament.

La Sra. Teresa Riesgo, secretària general d’innovació del Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya, ha liderat la taula rodona de la sessió inaugural, en què ha presentat l’estratègia del Ministeri de 2021-2027 en innovació. Així mateix, s’ha comptat amb la presència de Jaume Pey, director de Anefp (Associació Espanyola de l’Autocura) i Ivan Borrego, encarregat general del Beauty Cluster.

Un cop més, Mintel ha inspirat a l’audiència presentat els llançaments mundials més innovadors en les categories de skin care, hair care i body care. A més, ha pogut conèixer l’estat global del mercat Beauty i de Personal care de la mà Euromonitor International a nivell científic, han destacat les intervencions realitzades pel Professor Desmond Tobin, director del Charles Institute of Dermatology de l‘University College de Dublín sobre les últimes investigacions centrades en la genètica, la pigmentació de cabells i els processos d’envelliment. I la realitzada pel Professor Jordi Vitrià, integrant del DataScience Group de la Universitat de Barcelona, sobre la realitat de la intel·ligència artificial aplicada a la indústria.

A l’igual que en les edicions anteriors, s’ha celebrat el ‘Concurs de Packaging’ per a estudiants del grau professional en Disseny de la Universitat de Barcelona, amb la sostenibilitat com a eix central en aquesta tercera edició.

Estem francament orgullosos que hi hagi hagut – com en edicions anteriors – un espai per a joves estudiants que han visualitzat el futur del packaging cosmètic presentant unes propostes disruptives i emocionants. El Beauty Innovation Days va néixer per ajudar al sector a innovar, donar visibilitat a la innovació i compartir-la per generar oportunitats de negoci. Aquest any ha estat plenament virtual però estem convençuts que hem superat àmpliament els objectius i expectatives que ens havíem proposat“, afegeix Borrego.

Les ponències sobre innovació en impressió 3D realitzada per HP, en disseny per Quadpack i Elisava, en textures cosmètiques realitzada per RNB, en perfumeria per part d‘Eurofragance han completat el programa d’aquesta sisena edició. El colofó final l’ha posat la sensorialitat de la mà de l’empresa Neuroessence i experts com el Dr. Josep de Haro (doctor en medicina i otorinolaringologia).

Sobre Beauty Cluster

Beauty Cluster és una associació privada que promou la col·laboració amb el propòsit de potenciar el desenvolupament sostenible i la competitivitat de la cadena de valor del sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal. Integrat per més de 200 empreses, és el clúster líder del sector bellesa a Espanya i el segon més gran d’Europa. Impulsa la innovació, la internacionalització, la formació i la transformació digital.

És l’únic clúster mundial de bellesa acreditat Gold Label per l’ESCA (European Strategic Cluster Alliance). Fundador de la primera entitat formativa de negocis especialitzada en bellesa, la Beauty Business School. Creador del primer Marketplace B2B de la indústria de la cosmètica i perfumeria (Beauty Connecting Business).

Per a més informació sobre Beauty Cluster, visiteu  www.beautyclusterbarcelona.com/es o el seu perfil de Linkedin

Contacte: Helena Rodríguez – comunicacio@beautyclusterbarcelona.com
C/Milà i Fontanals, 14 – 08012 Barcelona