La sostenibilitat i la digitalització de la indústria han estat els grans eixos que han marcat l’edició conjunta de Hispack&FoodTech Barcelona que ha tingut lloc en el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona entre el 8 i l’11 de maig. Les fires de packaging i tecnologies per a l’alimentació han mostrat la bona salut de dos sectors estratègics per a l’economia espanyola, creant un clima de negoci favorable per tancar acords comercials i potenciar el networking professional. Hispack&FoodTechhan registrat prop de 40.000 visitants, un 5% més que en l’última edició celebrada en 2015.
Donada la rellevància del packaging per al sector de la cosmètica i perfumeria, el Beauty Cluster Barcelona s’ha implicat en Hispack com a membre del Comitè Organitzador i participant activament en el desenvolupament de l’àrea Premiumpack, en la qual el cluster ha disposat d’un espai d’exposició. En el stand del cluster s’han desenvolupat reunions amb socis, visitants de la fira i altres associacions amb les quals desenvolupa projectes d’innovació com és el cas del Packaging Cluster. Fruit d’aquesta intensa participació, el BeautyCluster Barcelona ha estat distingit en el principal acte d’homenatge a entitats rellevants del sector que en cada edició organitza la Fira.
A més de promoure el negoci, Hispack&FoodTech Barcelona han estat observatoris privilegiats a l’hora de donar a conèixer les grans tendències que defineixen la transformació del packaging. En aquest sentit, a les àrees d’activitats de Hispack s’han celebrat 120 conferències, tallers i jornades en les quals han participat 209 ponents. Dins d’aquest programa d’activitats, el cluster ha coordinat una taula rodona sobre packaging premium en bellesa amb la participació de l’Associació Espanyola del Luxe, Carner Barcelona, Genocosmetics Lab i Newspackaging.