- L’estudi s’ha realitzat amb 100 empreses del sector, analitzant la situació, visió i perspectiva abans i després de proclamar-se l’alterta sanitària.
- 2019 va ser un any de creixement per a la indústria. El 68% de les empreses vàren créixer en facturació en l’últim exercici i el 58% en personal.
- El 82% de les empreses esperava créixer en 2020, però es va veure reduït al 35% després dels primers efectes a Espanya del Coronavirus.
- La desinformació del consumidor a les xarxes sociale es va tornar a mostrar com la principal preocupació de les empreses del sector, només superada pel propi Coronavirus una vegada decretada l’alerta sanitària.
- La preocupació inicial per la cadena de subministre (72%), va evolucionar cap a una major preocupació per a la comercialització de productes (79%).
Barcelona, 5 de maig de 2020. El Beauty Cluster Barcelona ha presentat els resultats de la tercerra edició del Baròmetre del sector cosmética i perfumeria, desenvolupat en col·laboració amb Nueva Investigación, a partir de l’equesta a un centenar d’empreses espanyoles del sector.
El III Baròmetre ofereix una fotografia agregada de l’estat actual de la indústria de la cosmètica i perfumeria en diferents àmbits: activitat creixement, innovació, internacionalització, tendències i visió 2020.
A més, en aquesta edició, s’ha analitzat la situació i percepció de les empreses abans de l’alerta sanitària i durant la mateixa. Les dades obtingudes mostren el deteriorament de la percepció i la perspectiva de la indústria per l’exercici 2020.
El sector parteix d’un exercici 2019 que havia estat francament bo, amb un creixement generalitzat en tota la cadena de valor de la indústria. El 68% de les empreses enquestades vàren créixer en facturació en l’últim exercici i el 58% en personal.
El deteriorament dels indicadors després de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma es mostra en els resultats de l’anàlisi. Si abans del mateix el 82% de les empreses confiava en augmentar la seva facturació en 2020 (i cap en disminuirla), posteriorment només el 35% confiava en augmentar la seva facturación en 2020 i el 46% esperava que disminuiria respecte 2019.
La desinformació del consumidor a les xarxes redes sociales se va tornar a mostrar com la principal preocupació de les empreses del sector, només superada pel propi Coronavirus una vegada decretada l’alerta sanitària.
Destaca també que, a l’inici de l’estudi, la major preocupació del sector era la cadena de subministre de matèries primes (72%) i d’envasos i embalatge (50%). A mesura que evoluciona la crisi sanitària, la preocupació gira cap el consum de productes cosmètics (79%) i la fabricació de productes (48%). Si en la primera fase d’anàlisi només el 2% de les empreses esperava que disminuís la demanda de productes cosmètics, en la segona mostra aquest porcentatge s’eleva fins el 48% de les empreses.
Així mateix, la intenció de internacionalització o la previsió de inversió en actius o en innovació es veuen clarament delmades des de les primeres etapes de l’alerta sanitària.
L’estudi complert està a disposició de les 200 empreses associades al Beauty Cluster. Si ets un medi de comunicació i dessitges rebre més informació contacta amb Helena Rodríguez, responsable de marketing i comunicació del Beauty Cluster a comunicacio@beautyclusterbarcelona.com