07 MAI | Eva Lluch, nova presidenta del Beauty Cluster

  • El Beauty Clúster, amb més de 200 empreses associades, ha dut a terme la seva reunió anual presentant un ambiciós pla estratègic de creixement i expansió.
  • El Clúster advoca per la volta a la presencialitat en els seus esdeveniments per a tornar a connectar al sector després dels pitjors mesos de la pandèmia.
  • El Beauty Clúster ha complert els màxims objectius marcats per al 2020: continuar amb la seva activitat per als socis malgrat la pandèmia i continuar creixent en socis.
  • Eva Lluch (Lluch Essence) substitueix a Álex Vallbona (Birchbox) en la presidència del Beauty Clúster. Vallbona ocuparà la vicepresidència.

Barcelona, 7 de maig de 2021. Ahir va tenir lloc l’Assemblea General Ordinària del Beauty Clúster en la qual es va oferir als socis un balanç positiu del 2020 i millors expectatives del 2021. La bona salut de la qual gaudeix el clúster s’aferma amb més de 100 esdeveniments entre activitats i projectes, 40 d’ells en entorn virtual durant el confinament, i amb una convocatòria molt destacable en un any de pandèmia amb més de 6.000 assistents en total durant el 2020.

L’acceleració tecnològica fruit de la pandèmia ha estat rellevant per a l’entitat que avui té ja 210 empreses adherides del món de la cosmètica, perfumeria i cura personal, la qual cosa la consolida com el primer clúster a Espanya d’aquest sector i el segon més important de tota Europa.

Canvi de presidència i presentació del Baròmetre anual

En l’Assemblea s’ha anunciat el canvi de mandat. Álex Vallbona, fins ara president cedeix el seu càrrec en favor d’Eva Lluch, fins ahir vicepresidenta. D’aquesta manera el Beauty Clúster continua complint el seu compromís de canvi anual de presidència mantenint-se la paritat d’alternança que és habitual des de la seva fundació.

Eva Lluch és CEO de Lluch Essence i porta tota la vida vinculada a la indústria de la perfumeria. Vallbona, president sortint i que ara ocuparà la vicepresidència li ha desitjat “el millor” a Eva Lluch qui, al seu torn, ha afirmat “sentir-se molt orgullosa del treball que fa el Beauty Clúster, de donar cabuda a tota la cadena de valor del sector, i que cal seguir el camí de creixement i influència que estem treballant”.

També s’ha presentat als socis els resultats del IV Baròmetre anual de la indústria espanyola de la Bellesa. Els números són clars, més de 100 empreses han respost l’enquesta i el 71% han mantingut o incrementat la seva facturació en any de pandèmia. Si parlem de treballadors, el 84% de les empreses han conservat les seves plantilles i fins i tot han fet noves incorporacions. De fet, per a aquest 2021, 4 de cada 10 empreses tenen previst contractar més personal. També són il·lusionants els números per a nous productes, ja que el 80% de les empreses ha avançat que té previst llançar nous productes que estaran centrats, sobretot, en els segments de tractaments facials, cabell i cosmètica corporal.

En general, el IV Baròmetre mostra una clara recuperació de la confiança a pesar que el COVID-19 continuï preocupant moltes empreses del sector.

Un 2020 ple de projectes aconseguits

En aquesta Assamblea General s’ha vist com el color verd ha estat unànime respecte al complimient dels objetius del 2020:

  • El Marketplace ha permès interconnectar oferta-demanda i la col·laboració entre socis.
  • La Beauty Business School és la primera entitat formativa de negoci especialitzada en beauty. 
  • Suport per a la internacionalització dels socis.
  • Creació d’esdeveniments internacionals i internacionalitzar els més estratègics.
  • Involucrar a més empleats d’empreses associades.
  • Creixements sostingut del 10% amb una ràtio 1-3 entre empreses grans vs. petites.
  • Tangibilizar l’aportació de valor al soci.
  • Internacionalitzar el clúster amb el desenvolupament d’aliancess estratègiques. En aquest punt cal destacar el rol principal com a fundadors del Global Cosmetic Cluster, la primera xarxa internacional de clústers. 

De cara a 2021 el Beauty Clúster es proposa continuar avançant i posicionar-se com a entitat influent en la indústria i com a font de coneixement enfront dels socis. “L’important és que ens coneguin pel que fem no pel que diem que fem”, declara Ivan Borrego, director general del Beauty Clúster. També busquen consolidar la transformació digital i tornar als esdeveniments presencials sempre combinats amb el format virtual. “El sector ens demana tornar al presencial per a millorar les relacions i potenciar la creació de projectes innovadors dins de la indústria”.

Pròxims esdeveniments 2021

La Barcelona Olfaction Week és l’esdeveniment més imminent del Beauty Clúster que tindrà lloc del 29 de maig al 5 de juny. Serà una setmana d’activitats de format híbrid entorn a l’univers del perfum. El colofó final serà el lliurament de premis del IV Concurs Internacional de Perfumeria – Mouillette d’Argent – en un acte que se celebrarà a l’aire lliure en Ca l’Antiga -Teià (Barcelona).