Barcelona, 24 de maig de 2019. El Beauty Clúster Barcelona, en col·laboració amb la Xina Beautéville i Proya Cosmetics, ha organitzat una missió comercial a la Xina per a empreses associades en el marc de la fira Xina Beauty Expo. El país asiàtic és un dels majors mercats de cosmètica mundials, destacant-se pel ràpid creixement del consum online de productes de bellesa.
ESPAI EXPOSITIU COMPARTIT I AGENDA DE REUNIONS B2B
Les empreses associades en aquesta missió han tingut l’oportunitat de conèixer possibles partners, distribuïdors, a més de donar visibilitat a la seva marca, productes i serveis. Sis de les empreses associades han exposat la seva informació i productes en l’estand del partner del BCB. En aquest espai han rebut a distribuïdors, potencials clients, mitjana partners xinesos i representants institucionals a través de l’agenda B2B organitzada pel clúster i també per les visites esporàdiques dels assistents. Les empreses sòcies participants en aquest espai compartit han estat Dermofarm, Laurendor, Neftis, Peroxfarma, Phergal i Virospack. Així mateix, Martiderm i Mesoestetic han participat en les activitats compartides de la missió. Durant la fira diversos socis com Toskani, Laboratoris Viñas o Isdin han tingut l’oportunitat d’exposar, gràcies a la coordinació del pavelló espanyol per part de ICEX.
VISITA AL HUB BEAUTÉVILLE I LA FÀBRICA DE PROYA COSMETICS
Com a part del programa de descobriment d’oportunitats per a invertir, desenvolupar negoci o crear noves filials a la Xina, el clúster ha organitzat una visita al principal projecte de desenvolupament internacional del sector cosmètic a la Xina: Beautéville. Establert en Huzhou, aquesta regió disposa de fàbriques de grans companyies com Yonwoo o Proya, d’espais per al desenvolupament de noves empreses i, entre moltes altres possibilitats, d’un gran museu de la història de la bellesa en el qual contribuiran empreses i associacions de tot el món. Els socis van poder veure detalladament els processos de fabricació, magatzematge i qualitat d’una fàbrica xinesa de cosmètica per a entendre el seu funcionament. Amb posterioritat, les empreses van visitar un centre únic a la Xina de cultiu de roses búlgares que proveirà de matèria primera als fabricants de Beauteville. Durant la visita es va celebrar l’esdeveniment cultural de la Rosa, en la qual el clúster va representar a la indústria espanyola acompanyat d’associacions d’altres països com Suïssa.
VISITA AL HEADQUARTER DE ALIBABA GROUP EN HANGZHOU
Com a part essencial per a entendre el desenvolupament de la indústria cosmètica a la Xina, la delegació va realitzar un seminari en les oficines centrals de Alibabá. L’especialista de Alibabá va desgranar el present i futur del posicionament omnicanal de les diferents plataformes i va aconsellar a les empreses sobre com haurien d’afrontar la seva arribada o pla de creixement a la Xina a través de les eines online i també offline.