El Beauty Retail Lab és el primer fòrum que ofereix una visió 360º i internacional sobre la evolució tecnològica, comportament del consumidor, canals i altres aspectes que són tendència. L’event ha comptat amb la presència de marques, retailers, especialistes en solucions, experts i altres agents clau del coneixement del retail en cosmètica i perfumeria i altres sectors que es poden traslladar i avançar bones pràctiques.

Durant la jornada es vàren tractar casos disruptius de retail como Pangea i exemples de casos d’èxit del retail en bellessa com Rituals o Perfumeria Júlia. Ambdós vàren coincidir en la importància d’anar més enllà de la venta pròpiament dita, oferint al consumidor una experiència única per a que es senti com a casa. El consumidor actual presenta un perfil més expert, és a decir, al entrar a la botiga coneix més sobre què és el que vol i com ho vol.
Un dels temes presents en la sessión i que està a l’orden del dia va ser la sostenibilitat. Protegir, recuperar i financiar són las 3 paraules clau que resumeixen la ponencia de Mariano Lesser de Aktiva Design i el take home message per tal de concienciar als assistents de la importància del planeta si el beauty retail vol “el que és natural”.


Al finalitzar la jornada, el clúster ha citat als assistents a la segona edició que es realitzarà al novembre de 2020 i que será cocreada novament amb la participació de les 190 empreses associades.