LA BOW CONGREGA 2.000 PARTICIPANTS DE 15 PAÏSOS

  • Barcelona ha acollit entre el 29 de juny i el 4 de juliol la primera edició de la Barcelona Olfaction Week (esdeveniment internacional del sector de la bellesa que en aquesta primera edició ha tingut lloc majoritàriament en línia
  • 2.000 persones han participat en 9 activitats al voltant del món del perfum, la ciència olfactiva i la cultura de la bellesa.
  • Han destacat a la BOW el III Concurs Internacional de perfumeria de Teià-mouillette d’argent i el II Barcelona Olfaction Congress
  • L’esdeveniment, promogut des del Beauty Cluster Barcelona, compta amb el suport d’experts, institucions i associacions internacionals del sector.
  • Espanya és el segon exportador mundial de perfums, essent Barcelona el principal centre creatiu i productiu amb més del 50% de les empreses

Barcelona, 6 de juliol de 2020. Barcelona ha acollit del 29 de juny al 4 de juliol la Barcelona Olfaction Week (Bow) que ha comptat amb la participació de 2.000 professionals de 15 països. L’esdeveniment, previst inicialment com una sèrie d’activitats presencials que s’anaven a celebrar al maig, s’ha dut a terme principalment en línia. Tot i així, ha complert amb la seva missió de promoure el món de la perfumeria, la ciència olfactiva i la cultura de la bellesa i la seva interrelació històrica especial amb Barcelona, el Maresme i el Mediterrani.

Al llarg d’una setmana s’han succeït activitats com tallers de perfumeria, esdeveniments virtuals sobre tecnologia digital per al sector minorista del sector de la bellesa, la presentació d’estudis sobre sensorialitat, tallers logística, regulació en perfumeria, ponències d’experts i una taula rodona amb experts en sinestèsia i maridatge de perfums amb àrees com la música, l’art o la gastronomia. Destaca per l’alta participació internacional el II Congrés de ciència olfactiva (Barcelona olfaction Congress ).

Una de les activitats de la setmana olfactiva, desenvolupada en col·laboració amb Creativia LAb i SONO qu eva incororar tecnologia hologràfica d’última generació per esdeveniments virtuals

A més, gràcies a la col·laboració històrica del Beauty Cluster Barcelona amb Ainea perfums i l’Ajuntament de Teià, s’ha pogut celebrar presencialment, amb estrictes mesures de seguretat i salut, l’entrega de premis del III Concurs Internacional de perfumeria (Mouillette d’argent). Aquest lliurament ha tingut lloc, des de l’ 2018, en el marc dels maridatge dels sentits de Teià. Un total de 65 creatius de perfums de dotze països s’han registrat al concurs en aquesta edició, dels quals 39 han aconseguit superar les limitacions internacionals derivades de la pandèmia i enviar les seves 48 creacions al jurat encarregat d’avaluar-los. Les creacions han de girar cada any al voltant d’una nota específica, sent el protagonista del 2019 el pebre. El perfumista guanyador del premi del jurat, presidit pel mestre perfumista D. Rossend Mateu, ha estat Pepper & PEAR de Julia Rodríguez Pastor. El perfum escollit pel públic, que ha olorat els perfums en diferents espais culturals en Teià o botigues de Barcelona com Las Topettes o Isidro Cosmetics Shop, ha estat Agartha de Sandra Lucas Haro. El jurat ha estat format per mestres perfumistes, sommeliers, creatius, artistes i mitjans especialitzats com Beautyprof.

Entrega del premi del jurat per el mestre perfumista D.Rosendo Mateu.
Entrega del premio del públic per part de l’Alcalde de Teià, D. Andreu Bosch Rodoreda

El president del jurat també va anunciar durant la Gala la nota olfactiva de l’edició 2021 del concurs: la violeta.

A més, en el marc de la BOW es van presentar els premis per als alumnes de diferents centres de disseny i art que dins del programa “talent creatiu i empresa” del Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya han dissenyat el millor embalatge per als perfums guanyadors del certamen i altres tres reptes llançats per l’organització del Maridatge dels Sentits.

Així mateix, en el marc de la BOW, es va atorgar l’adjudicació del II Premi Internacional NASEVO d’artistes plàstics promogut per la Fundació Ernesto Ventós i que, en aquesta edició, va ser un acte emocional a causa de la mort a principis de 2020 del mestre perfumista i col·leccionista d’art D. Ernesto Ventós.

Segons Ivan Borrego, gerent de Beauty Cluster: “La Barcelona Olfaction Week ha permès que el sector de la perfumeria es projecti, fins i tot en moments complexos en què ens hem vist obligats a reinventar-nos a nosaltres mateixos. La BOW va néixer naturalment, com la gran ‘festa’ de la indústria del perfum, el món creatiu i la innovació en la bellesa. Estem convençuts que només hem fet que iniciar un camí ple d’oportunitats per projectar l’univers del perfum, la tradició sensorial, floral i olfactiva de la Mediterrània i – perquè no – la capacitat d’una indústria netament exportadora amb arrels a Barcelona. Esperem comptar en 2021 amb la col·laboració de tota la indústria de la perfumeria en un esdeveniment que cap enamorat del perfum es pot perdre

Irene Gisbert, fundadora d’Ainea perfums i una de les impulsores de la BOW destaca que: “un any més promovem la creativitat i la participació dels professionals de les principals cases de fragàncies però també dels joves perquè s’enamorin del món de la perfumeria. A través de la competició més de 40 creatius de tot el món han creat una fragància per a aquest esdeveniment. També, els alumnes de diferents escoles han imaginat i dissenyat productes per al nostre sector explotant tot el seu potencial creatiu i descobrint, en molts casos, per primera vegada, el món del perfum. “

Los 12 perfumes finalistas del III Concurso Internacional de Perfumería – Mouillette d’Argent

En l’edició 2020 la BOW ha comptat amb el patrocini d’Eurofragance, Iberchem, Lluch Essence, Cosmo Fragrances, Quadpack Group y Rafesa. Han estat entitats col·laboradores de l’esdeveniment: International Perfume Foundation (Francia), Cosmetic Valley (Francia), Global Cosmetics Cluster (Internacional), AMAF – Asociació Mediterrània de Fragàncies, AEFAA – Asociación Española de Fragancias y Aromas Alimentarios (España) y la SEQC – Sociedad Española de Químicos Cosméticos. El seu recolzament junt amb publicacions com Ventas de Perfumería, Perfumer&Flavourist o NEZ i les 200 empreses associades al Beauty Clúster ha permès impulsar l’esdeveniment internacionalment.

SOBRE EL BEAUTY CLUSTER BARCELONA

Beauty Cluster Barcelona és un clúster privat transversal en el sector de la bellesa format per 200 empreses de tota la cadena de valor. Establert el 2014, treballa per impulsar la competitivitat del sector a través de la innovació, la internacionalització, la interconexió i la formació. Té el seu propi Marketplace B2B. Posseeix l’acreditació de qualitat internacional Gold Label, el major reconeixement en l’àmbit dels clústers. És fundador de la primera xarxa internacional de clústers cosmètics (Global Cosmetics Cluster) i la primera entitat de formació empresarial en la indústria de la bellesa: Beauty Business School.
www.beautyclusterbarcelona.com

Contacte: Helena Rodríguez – comunicacio@beautyclusterbarcelona.com
C/Milà i Fontanals, 14-08012 Barcelona