Barcelona, 25 de novembre de 2020. El Beauty Cluster, en col·laboració amb Mintel, ha organitzat una sessió en línia en la qual s’han exposat les grans tendències en bellesa per 2021, els acceleradors de consum i alguns exemples d’innovació que capitalitzaran aquestes tendències. Aquest tema es complementarà, aprofundint a nivell d’innovació, en el 6th Beauty Innovations Days, el qual tindrà lloc a finals de gener de 2021.
Durant la presentació, que ha congregat a 200 professionals de la indústria de la bellesa, s’ha fet especial al·lusió a l’impacte generat per la Covid en el sector. La Covid-19 ha canviat per complet l’estil de vida de consumidor, accelerant algunes de les tendències 2030 a beauty i personal care per als propers tres i cinc anys. Un enfocament renovat en la tecnologia ha ajudat a les marques a redefinir el concepte del físic i el digital, posant de manifest la fina barrera que hi ha actualment entre els dos mons. La manca de la interacció i comunicació, a causa de la situació de la pandèmia, ha evidenciat la importància de crear espais únics, ja sigui físics o digitals, centrats en el benestar dels consumidors i potenciant la sensació de comunitat.
La sostenibilitat seguirà tenint un paper molt rellevant per al consumidor i anirà lligat a la petjada del carboni. És per això que, certes marques estan anant un pas més enllà de la mà de la ciència oferint solucions innovadores; ús de productes reciclats o ingredients naturals procedents de deixalles de la indústria alimentària; per satisfer les necessitats del mercat.
El Beauty Cluster i Mintel mantenen una estreta relació de col·laboració, la qual permetrà realitzar més projectes de futur perquè els socis poden enriquir-se.