27 ABR | Global Cosmetics Cluster, primera xarxa mundial de bellesa

Barcelona, 27 d’abril de 2021. Clústers i associacions de cosmètica i perfumeria s’han unit per a llançar de manera oficial Global Cosmetics Cluster, una xarxa que representa tota la cadena de valor de la indústria de la bellesa mundial. En aquesta nova associació mundial s’inclouen entitats de tota la cadena de valor de la cosmètica, perfumeria i cura personal. Des d’empreses dedicades a l’extracció d’ingredients fins a la distribució passant per la formulació, fabricació i envasament, universitats i centres tecnològics.

Global Cosmetics Cluster serà la porta d’entrada a la internacionalització de les pymes, col·laboració de clústers i tota una referència a nivell internacional per a l’experiència en cosmètics. Consta de 15 membres fundadors que representen a més de 3.700 empreses en tot el mon.

  • Cosmetic Valley – França
  • Beauty Cluster – Espanya
  • Canadian Cosmetics Cluster – Canadà
  • Associaçao Empresarial de Beira Baixa (AEBB) – Portugal
  • Beautéville – Xina
  • Cluster Menara – Morocco
  • Corporación Biointropic – Colombia
  • Detic – Bèlgica/Luxemburgo
  • Cosmetics Cluster UK – Regne Unit
  • International Beauty Industry Trade Association (IBITA) – Corea del Sur
  • Independent Beauty Association (IBA) – Estats Units
  • Innov’Alliance – França
  • Japan Cosmetics Center – Japó
  • Taiwan Beauty Valley – Taiwan
  • Thailand Center of Excellence for Life Sciences (TCELS) – Tailandia

La junta directiva està liderada per Cosmetic Valley (França) com a president, Beauty Cluster (Espanya) como tresorer i Canadian Cosmetics Cluster como a secretari.

El propòsit del nou metaclúster és augmentar la col·laboració internacional amb finalitats comercials i de recerca creant oportunitats i així ajudant els seus membres a créixer. “És una gran responsabilitat i un gran honor formar part d’aquesta nova entitat nascuda per a liderar internacionalment el sector”, declara Ivan Borrego, director del Beauty Cluster i membre de la junta del Global Cosmetics Clúster.

Espanya té un paper important en aquesta nova associació ja que “som el segon país exportador en perfumeria i el quart en cosmètica, un país netament exportador amb una balança comercial que llança saldo positiu cada any”, confirma Ivan Borrego.

La iniciativa té el seu origen en 2016, quan les associacions involucrades van iniciar un cicle de reunions anuals a París en el marc de la fira Cosmetics 360. En 2019, els seus membres van decidir fer un pas endavant i formar una junta i comitès de treball i convertir-se en una organització oficial. Ja en 2020 es va formar una nova branca, Global Cosmetics Clúster-Europe, amb el suport del Programa COSME de la Comissió Europea, i a l’abril de 2021 per fi ha vist la llum com a clúster d’abast mundial.

El Beauty Cluster lidera la presència de la indústria espanyola en aquesta nova xarxa, a més de dirigir el comitè d’admissions i gestionar l’adhesió de noves associacions. Està previst que una desena de nous països s’adhereixin abans de finalitzar 2021 en representació de mercats referents del sector cosmètic.