Barcelona, 13 de març de 2019. El pes de la imatge personal és cada vegada més rellevant al món i l’Índia no n’és cap excepció. El sector cosmètica és una indústria en ple creixement al país asiàtic i amb unes xifres que demostren que ho seguirà sent durant els propers anys. L’increment del poder adquisitiu a les grans ciutats, el gruix de la classe mitjana o l’occidentalització dels canons de bellesa són alguns dels factors que afavoreixen noves oportunitats de negoci per a les empreses catalanes. Aquestes són algunes de les conclusions extretes durant una de les sessions del Focus Àsia el marc dels International Business Days d’ACCIÓ.
El director de l’Oficina Exterior de Catalunya a Bombai, Suprio Bose, i el clúster manager del Beauty Cluster Barcelona, Ivan Borrego, donen algunes claus per emprendre-hi un projecte empresarial amb garanties. “L’Índia és un país molt divers i difícil d’entendre. Hi trobem empreses internacionals que estan indianitzant els seus productes i empreses índies que l’estant occidentalitzant”, apunta Bose.
En aquest sentit, tots dos destaquen la importància d’iniciar-hi el projecte acompanyat. Una bona oportunitat per fer-hi prospecció de negoci és la missió per empreses de la indústria de la cosmètica prevista pel mes de setembre i organitzada per ACCIÓ i el clúster Beauty. “La missió és una bona oportunitat per parlar directament amb distribuïdors i conèixer el mercat en primera persona. És difícil fer-ho des d’aquí”, reconeix Borrego.