Teresa Riesgo inaugura els 6th Beauty Innovation Days

Teresa Riesgo, secretària general d’Innovació, inaugura la sisena edició de Beauty Innovation Days al costat de Beauty Cluster i anefp.

Madrid – Barcelona, 26 de gener de 2021 – Teresa Riesgo, secretària general d’Innovació al Ministeri de Ciència i Innovació, Jaume Pey, director general de l’Associació per a l’Autocura de la Salut (anefp), i Iván Borrego, director general del Beauty Cluster , han participat aquest ahir matí en l de la sisena edició de ‘Beauty Innovation Days’, un dels principals esdeveniments internacionals dedicats a la innovació en la indústria de la dermocosmètica.

“Hem de fomentar la innovació no només per oferir als al consumidor productes més atractius, sinó per tenir un teixit industrial més competitiu”, ha afirmat la secretària general d’Innovació durant la seva intervenció. Teresa Riesgo ha destacat, a més, la importància de la col·laboració entre els diferents actors de el sector a través d’iniciatives com aquest congrés ‘Beauty Innovation Days’.

Riesgo ha comentat que tant la Unió Europea, amb el seu programa Horitzó Europa, com Espanya, a través de la seva Estratègia de Ciència, Tecnologia i Innovació per al període 2021-2027, estàn apostant fortament per la innovació. En aquest sentit, ha assenyalat l’augment de la partida destinada a ciència i innovació en els pressupostos oficials de l’Estat i ha reafirmat la voluntat del Ministeri de Ciència i Innovació d’arribar a un Pacte d’Estat que garanteixi que almenys un 2% del PIB espanyol es dediqui a R + D + I.

Ivan Borrego, general manager de Beauty Cluster, entitat organitzadora de la sisena edició de Beauty Innovation Days, ha apuntat a la col·laboració entre els diferents actors de el sector com la clau per impulsar la innovació en l’àmbit de la cosmètica.

“Avui demostrem la capacitat de reinvenció de la indústria de la bellesa espanyola, que s’ha sabut adaptar per crear un esdeveniment virtual internacional gràcies a la col·laboració d’empreses, associacions, centres de coneixement i altres agents públics i privats. Seran la col·laboració i la innovació les que ens guiïn en el camí de la recuperació econòmica i, mentre no són possibles els grans esdeveniments presencials, esdeveniments virtuals com el d’avui permeten impulsar totes dues. Espanya és un líder mundial en l’exportació de cosmètica, perfumeria i cura personal amb un reconegut prestigi per la innovació dels seus productes i necessitem crear els nostres propis ecosistemes d’innovació i esdeveniments de referència “.

Per la seva banda, el director general de anefp ha subratllat que no es pot entendre la innovació avui dia si no està vinculada amb la sostenibilitat. “El consumidor demanda productes de dermofarmàcia amb un bon equilibri entre eficàcia i seguretat, però cada vegada dedica més atenció a tot el relacionat amb la sostenibilitat i el respecte a l’entorn, ha afegit.

“Això es tradueix en que les nostres plantes de producció, els nostres centres de recerca i les nostres oficines estan treballant plenament en el que anomenem ‘agenda verda’, que és un dels pilars, juntament amb la digitalització, per al desenvolupament de la nostra indústria”, ha comentat el director general d’anefp. Jaume Pey recorda, a més, que la indústria de l’autocura a Espanya dedica anualment al voltant de 300 milions d’euros a R + D, “el que demostra clarament l’aposta d’aquest sector per la innovació“.

L’esdeveniment, que durarà quatre dies, fins divendres 29, reunirà virtualment a més d’un miler de participants procedents de 20 països i comptarà amb més de 50 ponents internacionals, a més d’un espai virtual d’exposició, un marketplace dedicat a innovacions del sector i un sistema online per a realitzar reunions de treball entre les empreses assistents.

A més, es presentaran més de 40 projectes innovadors que representen a tota la cadena de valor de la indústria cosmètica, amb presència de les companyies més destacades de el sector. La hiper-personalizació, l’aplicació de la intel·ligència artificial a la cosmètica, la investigació sobre noves textures o les últimes innovacions en packaging són alguns dels temes que s’abordaran durant els quatre dies de programa.

Sobre anefp

Creada el 1978, l’Associació per a l’Autocura de la Salut (anefp) treballa per promoure l’autocura responsable de la salut i per mantenir el benestar diari com l’instrument adequat per a prevenir malalties, fer front als problemes lleus de salut, fomentar hàbits de vida saludable i contribuir a la sostenibilitat de el sistema sanitari.

anefp agrupa les companyies farmacèutiques que fabriquen i comercialitzen medicaments i productes per a l’autocura de la salut.

Per a més informació sobre anefp, visiteu www.anefp.org i les seves xarxes socials: Twitter, Instagram, LinkedIn, Youtube.

Sobre Beauty Cluster

Beauty Cluster és una associació privada que promou la col·laboració amb el propòsit de potenciar el desenvolupament sostenible i la competitivitat de la cadena de valor de el sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal.

Integrat per més de 200 empreses, és el clúster líder del sector bellesa a Espanya i el segon més gran d’Europa. Impulsa la innovació, la internacionalització, la formació i la transformació digital.

És l’únic clúster mundial de bellesa acreditat Gold Label per l’ESCA (European Strategic Cluster Alliance). Fundador de la primera entitat formativa de negocis especialitzada en bellesa, la Beauty Business School. Creador del primer Marketplace B2B de la indústria de la cosmètica i perfumeria (Beauty Connecting Business).

Per a més informació sobre Beauty Cluster, visiteu www.beautyclusterbarcelona.com/es o el seu perfil de Linkedin

Contacte: Helena Rodríguez – comunicacio@beautyclusterbarcelona.com
C/Milà i Fontanals, 14 – 08012 Barcelona