- L’empresa, membre del Beauty Cluster, llança una campanya de crowdfunding d’inversió per a ampliació de capital amb SociosInversores de 1.000.000 euros.
Aquesta empresa fundada el 2009 com Spin-Off de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, per Òscar Expósito i Albert Jané, treballa amb cèl·lules mare vegetals, i a través d’una plataforma biotecnològica pròpia desenvolupa i produeix ingredients actius d’alt valor afegit, dissenyats per al benestar de les persones i amb aplicacions com antienvelliment, anticaiguda del cabell, antiacne, fotoprotecció, emblanquiment de la pell o protecció de pells sensibles.
Compta amb un total de 14 productes multi-actius, 5 patents, que han rebut importants reconeixements i premis internacionals de primer nivell, a destacar en aquest 2019 els atorgats a la Fira In-Cosmetics, la més important del sector, a l’últim llançament Vytrus Olea Vitae, amb l’OR dels Innovation Award, i també va guanyar el OR a l’ingredient més sostenible, el Green Award 2019, pel producte Sarcoslim Re-shape.
A més, Vytrus Biotech està compromesa amb el medi ambient: combina la seva tecnologia d’última generació amb pràctiques totalment sostenibles que li permeten obtenir productes naturals amb alta eficàcia i patentables, alhora que redueix més del 99% l’ús d’aigua i sòl cultivable comparat amb els cultius vegetals tradicionals: transforma la cosmètica per conservar i mantenir el planeta.
Actualment Vytrus comercialitza els seus ingredients i productes en mercats de dermocosmètica i salut de 21 països, disposant d’una àmplia xarxa de distribuïdors i acord comercial que li permetrà vendre els seus productes en més de 54 països. Per aquest motiu la seva xarxa comercial es focalitzarà en els propers 3 anys en els 14 països més importants, que poden aportar un creixement més gran a l’empresa. Aquests són Espanya, França, Estats Units, Brasil, Colòmbia, Xina, Japó, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, Mèxic, Dinamarca, Suècia i Corea del Sud. Vytrus tancarà 2019 sobre els 1,2 milions d’euros de facturació (0.830.000 a l’agost), el que suposarà multiplicar per 3 les vendes de fa 3 anys. Aquest increment exponencial de la facturació es deu majoritàriament a l’expansió dels seus productes propis versus els productes produïts en exclusiva per a multinacionals terceres (contractmanufactoring).
Les vendes dels productes propis, que són el motor de l’empresa, creixen a una taxa anual composta (CAGRE) del 98%, amb un marge brut proper al 80%. El grau d’internacionalització ha crescut any rere any, arribant a dia d’avui prop del 70% de la facturació.
Per 2023 l’empresa té l’objectiu de superar els 5 milions d’euros i ser un referent a nivell mundial en l’àmbit de la cosmètica sostenible basada en espècies vegetals.
Amb aquest horitzó i pla de negoci, gràcies a la previsió de captar 1,5 milions d’euros a través d’aquesta campanya de crowdfundig, Vytrus Biotech té previst accelerar la seva expansió i ampliar la força comercial i capacitat productiva, a la qual dedicarà el 50 % del finançament captat, acompanyada d’una ampliació de les seves instal·lacions i una forta inversió en R + d, per produir a una major escala i desenvolupar tant productes cosmètics com sanitaris, que la consolidin i pugui seguir sent l’empresa de referència en el camp de les cèl·lules mare vegetals.
Vytrus Biotech ofereix una oportunitat d’inversió i participació en un projecte amb un brillant futur, on la major part del risc, el tecnològic, ja s’ha superat, i el qual a més de les finestres de sortida habituals en les inversions en empreses tecnològiques, aquest portarà a cotitzar la companyia en un mercat alternatiu borsari (Euronext, MAB), per oferir una sortida addicional als inversors. El fet de cotitzar en un mercat borsari per a Pimes en expansió, permet a la companyia enfortir el seu prestigi davant clients i proveïdors internacionals, aconseguir liquiditat i notorietat, oferir als inversors més garanties de professionalitat i transparència i alhora facilitar als socis que desitgin liquidar la seva posició al trobar venedors a un valor explícit.
Vytrus Biotech en xifres:
- 14 actius ingredients desenvolupats i produïts.
- 4 tones de producte
- 21 països com a mercat actual, i amb acord signat amb 54
- 1,2 milions d’euros de facturació prevista per al 2019
- Previsió de facturació per al 2023 de 5.000.000 €
- Creixement de la venda de productes propis amb una taxa anual composta (CAGRE) del 98%, amb un marge brut de prop del 80%
- 5 premis internacionals de primer nivell, com el guardó al millor actiu cosmètic del món (Olea Vitae) i l’actiu més sostenible del món (Sarcoslim Reshape)
- Equip de 22 persones
- Instal·lacions de més de 900 m2.